TV på laptop.
Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-02-03 19:31

Jeg vil gerne have noget tv på min IBM ThinkPad A30, der kører Windows
XP. Det skal nok være noget USB. Hvilke muligheder er der, og hvor
godt er det i forhold til de, for mig, irrelevante PCI tv-kort?

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 126565925

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 08-02-03 19:38

Hans Pedersen wrote:
> Jeg vil gerne have noget tv på min IBM ThinkPad A30, der kører Windows
> XP. Det skal nok være noget USB. Hvilke muligheder er der, og hvor
> godt er det i forhold til de, for mig, irrelevante PCI tv-kort?

www.edbpriser.dk -> hardware -> tv-kort -> søg på USB

\Mandal

Fra : Hans Pedersen

Dato : 08-02-03 21:47

On Sat, 8 Feb 2003 19:38:21 +0100, "Brian Fisker [8900]"
<Fisker@mobilixnet.dk> wrote:

>www.edbpriser.dk -> hardware -> tv-kort -> søg på USB

Så langt er jeg kommet.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk | ICQ: 126565925

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-03 21:06

In article <54ja4vcs5klr41oqpv4ptl02c5sdihm790@4ax.com>, Hans Pedersen wrote:
> Jeg vil gerne have noget tv på min IBM ThinkPad A30, der kører Windows
> XP. Det skal nok være noget USB. Hvilke muligheder er der, og hvor
> godt er det i forhold til de, for mig, irrelevante PCI tv-kort?

USB har en båndbreddebegrænsning på 12 Mbit.

Et billede er 720x576 pixels, lad os sige 16 bits/byte.
Dvs et billede fylder ukomprimeret 6.3 Mbit. Så i fuld
størrelse skal ikke regne med ret mange frames pr. sekund.

Det bedste man kan opnå er nok det som et Philips WebCam ToU Pro
kan klare.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-02-03 13:44

> Det bedste man kan opnå er nok det som et Philips WebCam ToU Pro
> kan klare.

Nej - det hans skal kigge efter er et usb tv tuner med hardware
comprimering som hauppage pvr usb eller pinacle bungee. Evt se om der
skulle være kommet nogle usb2 eller firewire tunere til landet.

Se evt. dk.edb.videoredigering

--
Anders Majland
Current: Hauppage PVR USB, Matrox Marvel G400,