til nybegynder
Fra : Peter Råstok Frederi~

Dato : 08-02-03 16:39

du skal gøre dig klar over hvad du vil fiske på havet for der er mange grene
af fiskeri på sundet.
drivfiskeri efter arter
bulefiskeri sommer og vinter
medefiskeri efter flade.
som udgangs punkt er det bulefiskeri som kræver en god 20-30 pundsstang eks
en ron thomsen whaler og dertil et godt hjul et shiammo speedmaster eller
tld 20/40 så er du godt kørende gå langt uden om abus 7000 serie bresern
holder ikke.
der skal så fletline på og lad være med at tage fireline det er får let og
skære sig meget nemt i resten af spolen ved bund hyg som næsten ikke kan
undgåes.
til driv fiskeri/kaste fiskeri kræves en stang med en kaste vægt
på50-200gram og et mindre multi hjul eks abu´s 6000-eller 6500 med fletline
på.
feks har hvidover sport en meget fin fenwick der er god til dette fiskeri
samt mede fiskeri.
gå evt indtil jan og bo i nodrefrihavnsgade og få en snak med jan ( han er
altid frisk på at vejlede folk og give gode råd) eller allan i hvidovresport
der gældr det samme for ham.
mvh peter

Fra : Charley Braun

Dato : 08-02-03 17:01

Hm.

gå langt uden om abus 7000 serie bresern holder ikke.

Skulle det være et kendt problem ????? for hvis dette er tilfældet, har jeg
åbenbart været meget heldig med mit hjul. det har aldrig fejlet.

CB

Fra : SGF

Dato : 08-02-03 20:43

"Charley Braun" <downunder30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> åbenbart været meget heldig med mit hjul. det har aldrig fejlet.

Den tilslutter jeg mig 100% .Mindst et par hundrede buleture, flere ture på
"revet", kattegat, medefiskeri på dybt vand i Norge, store Congers i
Irland...jeg kunne blive ved. De sidste 10-12 år har jeg budt mit 7000 ALT -
og det har aldrig været repareret!!
Jeg har selv en håndfuld shimanu-multiruller, og de er da gode nok - men
verdens absolutte nr. 1 i mine øjne er den originale fra Sverige
(ambassadeur).

Mvh
Søren

Fra : Anders og Berit

Dato : 09-02-03 19:36

Min 7000 har altid fungeret tip top.

mvh
Anders

Fra : *¨* kent *¨*

Dato : 08-02-03 17:11

On Sat, 8 Feb 2003 16:38:40 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Peter
Råstok Frederiksen wrote:

<klipp>

>en ron thomsen whaler og dertil et godt hjul et shiammo speedmaster eller
>tld 20/40 så er du godt kørende gå langt uden om abus 7000 serie bresern
>holder ikke.

Ron Thompson spö är skräp. Och Ambassadeur 7000 håller mycket bättre än vad
Shimmanos rullar gör till torskfiske. Jag har slitit ut flera Shimanorullar
men aldrig en Ambassadeur 7000/9000.

Shimanos havsfiskespön är däremot bra.

<klipp>

Fra : Jacob

Dato : 09-02-03 22:48

> som udgangs punkt er det bulefiskeri som kræver en god 20-30 pundsstang
eks
> en ron thomsen whaler

Jeg har hørt at rom thomsen stænger har det med at kænkke meget nemt...

Jacob