skal jeg køre PHP på Apache eller IIS?
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 08-02-03 01:01

Jeg har kører win2k-pro og vil installere php og en server på min egen
maskine. Det er bare til at øve med jeg skal ikke selv hoste noget.
Skal jeg køre php på apache eller IIS?

Fra : Lars Axberg

Dato : 08-02-03 01:42

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har kører win2k-pro og vil installere php og en server på min egen
> maskine. Det er bare til at øve med jeg skal ikke selv hoste noget.
> Skal jeg køre php på apache eller IIS?

Jeg ville foreslå dig, at downloade Foxserv, som er et "all-in-one" som
installerer både PHP, MySQL og Apache med en gang! Du kan downloade det her:
http://www.foxserv.net/portal.php

--
-----------
Lars Axberg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-02-03 09:25

Jesper Fjølner wrote:
> Jeg har kører win2k-pro og vil installere php og en server på min egen
> maskine. Det er bare til at øve med jeg skal ikke selv hoste noget.
> Skal jeg køre php på apache eller IIS?

Jeg har kun selv prøvet apache på mine win-maskiner, det har til gengæld
virket ret godt.

Jeg vil anbefale webcafe.dks gennemgang af hvordan man installerer den
smertefrit. Jeg vil ikke anbefale foxserv hvis du vil have en up-to-date
installation som virker, for det har jeg ret dårlige erfaringer med.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Eghave

Dato : 08-02-03 10:39

> [...]
> Jeg har kører win2k-pro og vil installere php og en server på min egen
> maskine. Det er bare til at øve med jeg skal ikke selv hoste noget.

Tja, jeg har prøvet begge opsætninger, på min egen lille testserver, win2k
pro. Har ikke haft problemer med nogle af de to. Konfigurationen har også
været nem at gå til for begge opsætninger. (IIS+PHP var for mig den
nemmeste).

Jeg kan dog ikke anbefale en af løsningerne, som værende den eneste rigtige
når vi snakker om test på egen maskine.

Så ... vælg en af dem og ha' god fornøjelse :)

--
cheers
Henrik Eghave

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 08-02-03 10:45

Nu fik jeg installeret Foxserv inden jeg så de sidste to kommentarer. Det
kører tilsyneladende fint. Jeg har tidligere brugt Webcafe's udmærkede
gennemgang, men det her var jeg endnu nemmere.
PHP i Foxserv er tilsyneladende 4.2.2 og MySql er 3.23.36. Det er da vist
ikke så gammelt igen er det?

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 08-02-03 11:39

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennemgang, men det her var jeg endnu nemmere.
> PHP i Foxserv er tilsyneladende 4.2.2 og MySql er 3.23.36. Det er da vist

De nyeste versioner er:
Apache 1.3.27
PHP 4.3.0
Mysql 3.23.55

Asbjørn

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 08-02-03 11:55

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>PHP i Foxserv er tilsyneladende 4.2.2 og MySql er 3.23.36. Det er da vist
>ikke så gammelt igen er det?

Jo, det er tussegammelt.

Skynd dig at opgradere til PHP 4.3 og MySQL 3.23.55. Apache (hvis du
bruger den) er nået til version 1.3.27.

Du kan ligeså godt lære først som sidst, hvordan du opgraderer til
nyere versioner, for de kommer i en lind strøm.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-02-03 13:28

Jens Tønnesen <01-2003nospam@pressefoto.dk> wrote in

> Skynd dig at opgradere til PHP 4.3 og MySQL 3.23.55. Apache (hvis du
> bruger den) er n†et til version 1.3.27.

Mjaeh - jeg bruger nu Apache 2.0.44 på min testmaskine :)

Hyggehej
/Thomas

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 08-02-03 16:29

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Jens Tønnesen <01-2003nospam@pressefoto.dk> wrote in

>Mjaeh - jeg bruger nu Apache 2.0.44 på min testmaskine :)

Nu var det Jesper Fjølner, der konkret havde installet PHP/MySQL på
sin maskine. Mig bekendt er kombinationen PHP og Apache 2.0 ikke
stabil endnu, hvor man normalt anbefaler at bruge Apache 1.3 sammen
med PHP.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-02-03 10:51

> Mig bekendt er kombinationen PHP og Apache 2.0 ikke
> stabil endnu, hvor man normalt anbefaler at bruge Apache 1.3 sammen
> med PHP.

Mig bekendt er den heller ikke stabil - men nu har jeg efterhånden kørt med
den i nogle måneder og jeg har ikke haft noget at klage over endnu -
ustabiliteten må ligge et sted hvor jeg aldrig kommer :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 08-02-03 18:03

Tak for alle svarene. Foxserv røg sig en tur og jeg har installeret nye
versioner af php og apache. Så bliver det nok også nemmere at opgradere de
enkelte ting senere end hvis det hele lå i en foxserv-installation.