Installation af W2000 på ASUS A7V133
Fra : IWC

Dato : 12-03-01 12:16

Hej!

Et eller andet sted derude må der være en der har købt ASUS A7V133, et par
nye harddiske og har installereret en "frisk" W2000 på dem imens de var
tilsluttet Ultra ATA 100IDE kanalerne? Jeg kunne godt tænke mig at vide
hvordan i evt.er sluppet omkring med det? Det er nemlig det jeg har prøvet
og som og har gjort mig et par år ældre her den sidste uges tid. Jeg kan
simpelthen ikke få installeret ATA100 controlleren under W2000
installationen. Jeg har installeret den nyeste BIOS og har prøvet med den
nyeste controller fra Promise hjemmeside men hvergang får jeg følgene
fejlmeddelse efter at have trykket F6 og smidt en floppy i med den
efterspurgte driver:

file \win2000\ultra.sys caused an unexpected error (18) in
D:\nt\private\ntos\boot\setup\oemdisk.c.

Hvad er der galt? Er det min Windows-installation der er i stykker?

Det er lykkes mig at få intalleret drivere til ATA100 controlleren hvis jeg
tilslutter en 3. HD til en af de to andre IDE porte og installerer W2000
derfra og så inde fra Windows installerer controlleren. Men det betyder så
at mit styrersystem er installeret på den "forkerte" HD.

Det var en længere smøre men det er simpelthen fordi jeg efterhånden ikke
aner mine levende råd....

Jeg håber at der en derude der kan hjælpe mg videre.

Mange hilsner

Ivan.

Fra : Staalanden

Dato : 12-03-01 19:03

On Mon, 12 Mar 2001 12:16:01 +0100, "IWC" <dsl28177@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>aner mine levende råd....
>
>Jeg håber at der en derude der kan hjælpe mg videre.

Jeg har hørt at du først skal installere W2K på ATA66 og når det kører
skifte kablet over på ATA100.
Der er sikkert nogen der kan bekræfte det.

Fra : IWC

Dato : 12-03-01 21:15

"Staalanden" <staalanden@jyde.dk> wrote in message

> Jeg har hørt at du først skal installere W2K på ATA66 og når det kører
> skifte kablet over på ATA100.
> Der er sikkert nogen der kan bekræfte det.

Jamen, så kan man vel ikke køre RAID 0, da man efter man har lavet sit array
inde i Promise´s BIOS skal formatere sine harddiske?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 12-03-01 19:30

"IWC" <dsl28177@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:98ib5j$vpd$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> og som og har gjort mig et par år ældre her den sidste uges tid. Jeg kan
> simpelthen ikke få installeret ATA100 controlleren under W2000

Måske er der et par fif her:
http://www.winmag.com/columns/powerw2k/2001/05.htm

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: