Sessions problemer
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 07-02-03 19:56

Kan man ikke bruge $_SESSION array'et hvis man
har register_globals i php.ini sat til 'on'?

Jeg er ved at lave en netbutik, og bruger sessions
til indkøbskurven. Det virker fint, hvis førnævnte
variabel er sat til off, men hvis man sætter den
til on går der kage i den.

Hvad gør jeg (galt)?

Mvh
Martin MB

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-02-03 22:20

On Fri, 07 Feb 2003 19:55:51 +0100, Martin Møller Bæk
<martin@nospam.aflame.dk> wrote:

>Kan man ikke bruge $_SESSION array'et hvis man
>har register_globals i php.ini sat til 'on'?

Det kommer an på hvordan du gør og hvlken version af php.

Sakset fra http://dk.php.net/manual/en/ref.session.php

If you are using $_SESSION and disable register_globals, do not use
session_register(), session_is_registered() and session_unregister(), if
your scripts shall work in PHP 4.2 and earlier. You can use these
functions in 4.3 and later.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 08-02-03 11:13

Mads Lie Jensen wrote:

> Det kommer an på hvordan du gør og hvlken version af php.

Problemet opstår både lokalt og på nettet.
Dvs. i v4.2.3 og v.4.1.2

> [...]
> session_register(), session_is_registered() and session_unregister(), if
> your scripts shall work in PHP 4.2 and earlier. You can use these

Jeg bruger ingen af disse 3 funktioner.
Jeg bruger session_start() og derefter putter
jeg blot en variabel og to arrays ned i $_SESSION

Ex.
$_SESSION["var1"] = 3;
$_SESSION["var2"][0] = 4
$_SESSION["var3"][0] = "foo";

Jeg tror nok problemet opstår, når jeg putter mere end
et element i et af de to arrays.

Mvh
Martin MB

Fra : Martin Møller Bæk