Tiscali og deres kundeservice
Fra : Santa_claus

Dato : 07-02-03 19:16

konklusion: Køb ALDRIG noget hos Tiscali

Min historie:

1. Startede ud med TDC, hvilket jeg fandt for dyr i forhold til mit forbrug.
2. Skiftede til "Worldonline", fik mit domænenavn og et webhotel 1
Dette passede mig godt, havde de funktioner jeg skulle bruge.
3. Tiscali overtog Worldonline, og siden gik det ned af bakke.
Mit webhotel havde ikke længere mulighed for cgi. hvilket jeg brugte
4. Valgte at købe min forbindelse hos vores antenneudbyder, og opsige alt
hos Tiscali

Og her starter mine problemer. d. 26/10-2002.

Ringede til kundeservice (ca. 1 time, det var da man kunne vente i kø)
og fik at vide at
man kun kunne opsige ved FAX, her gik det galt første gang, jeg har ikke
en fax, jeg har
internet, email. Hvad er det for et firma der kan oprette alt på
internet men ikke afmelde??

Fandt en FAX, fik faxet et brev med opsigelse af alt (skrev alle nummer
og navne ..), og
forlangte en bekræftigelse samt regning på hvad jeg skyldte.

Begyndte at modtage rykker i Dec. 2002, ringede til kundeservice (igen
lang ventetid,
ringede på hovednummer og kom i kø, hvilket de ikke går længere)
Fik at vide at jeg skulle sende faxen igen samt den kvittering jeg
havde, igen skulle jeg ud
og finde en fax (hvilket ikke er nemt).

Modtog en bekræftigelse på at jeg havde opsagt en af mine abb. men ikke
de 2 andre,
denne var opsagt med den dato som jeg sendte 2. fax

Ringede igen til kundeservice (igen lang ventetid) og beklagede mig over
at alt ikke var
opsagt og at det ikke var sket med virkning 26/10-2002 som var min
første fax. Dette
kunne de ikke forstå, men hvis jeg lige ville sende faxen igen......Så
var det også at jeg
begyndte at råbe HØJT i telefonen, hvilket på en eller anden måde fik
dem til at finde min
første fax frem...den de ellers ikke kunne finde. De lovede mig at det
nok skulle blive
ordnet....Hvilket jeg jo trodede på (hvor dum kan man være)

Modtog bekræftigelser på det opsagte (endelig), men ingen regning.

Modtog idag 2 stk rykker model 1, med rykkergebyr, det er den første
opgørelse af deres
tilgodehavende og har putter de rykkergebyr på (jeg takker mange gange).

Prøvede idag at ringe til deres kundeservice uden held, bad
receptionisten om at de kunne
ringe mig op eller maile, hvilket hun på det groveste nægtede....

Så nu står jeg med en regning med rykkergebyr på, og ingen mulighed for
at tale med
deres regenskabsafd...................skal jeg betale og håbe at det er
over, eller vente på at de
sender en ny rykker model II med mere gebyr på.

5. Har ikke tid til at fortælle hvor svært det var at få flyttet mit domæne
til en anden udbyder
....Men det tog tid og mange forsøg på telefonen.

Er det måden at betjene erhvervs kunder, eller private

Håber at de Dør en hurtig død....

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-02-03 10:07

Santa_claus skrev Fredag den 7. februar 2003 19:16 i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> hos Tiscali
>
> Og her starter mine problemer. d. 26/10-2002.

Metoden til at opsige hos firmaer som Tiscali *), er at gøre det skreftligt
pr. anbefalet brev, og med svarkort, således har du ikke kun en kvitering på
at du har postet brevet, men også på ikke bare at de har modtaget det, men på
HVEM der har modtaget det HVORNÅR.
I det brev skriver man at man vil opsige abbonnentet og at man vil have en
endelig opgørelse af mellemværet til endelig afregning.

Så vil jeg mene at man bare kan læne sig tilbage, og lade rykkerne komme,
skrive et simpelt brev med afsender kvitering, når de sender en regninger
osv. der ikke er den endelige opgørelse fram til opsigelsdagen, og så den dag
de bliver træt af at sende forkerte regninger og rykker og man høre fra
incasso, bare sende en kopi af ens opsigelsbrev samt kopi af kviteringen på
modtagelsen, og så igen læne sig tilbage i lænestolen.

*) Firmaer der er kendt for ikke at tage kundekontakt seriøst, hvilket typisk
udmynter sig i,
1. Lange ventetider på at komme igennem til kundeservice
2. Holder ikke hvad kundeservice lover
3. Kan ikke lade sig gøre at komme til at tale med rengskabskyndige
medarbejder
4. Ikke sender en bekraftigelse på forsøg på opsigelse

Da dette er mere jura end internetudbyder, så XFUT fra
dk.edb.internet.udbydere til dk.videnskab.jura

Ivar Madsen

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 16-02-03 11:41

"Santa_claus" <julemand@gr.dk> skrev i en meddelelse
> konklusion: Køb ALDRIG noget hos Tiscali

Tjaa... deres produkter virker på mig som om de er OK når de virker. Tiscali
har jo selv for nyeligt indrømmet at det med at drive deres egen
callcenter/kundeservice afdeling var ikke noget de kunne finde ud af. De har
nu hyret nogle andre til opgaven.

.... Så nu bliver det da spændende at se om det er bedre end før! :)

Fra : Mikael Hansen

Dato : 12-04-03 10:25

Det er meget normalt man ikke kan komme i kontakt med dem, jeg har nu i over
2 år prøvet at opsige mit Internet ved dem, for jeg bruger det ikke længer,
de bliver bare ved med at sende mig regninger, nogen gang har de sendt mig
en regning, og et par dage efter kommer der et brev om den sidste regning
var en fejl, og at man ikke skulle betale den, har de enlig styr på noget
som helst ?
Måske man skulle lave en hjemmeside hos dem der fortæller hvilken bæ hætter
de er ?

Mikael

Fra : Poul R. Thomsen

Dato : 12-04-03 11:55

Hej GRP
Måske har i alle sammen ret i jeres kritik af Tiscali, men jeg har i et par
år været kunde hos 12Move/Tiscali og været godt tilfreds, så det er ikke alt
hvad de laver der er noget møg.
v.h. Richard

Fra : John Doe

Dato : 12-04-03 13:35

"Poul R. Thomsen" <vi2@tdcadsl.dkX> wrote in message

> [...]
par
> år været kunde hos 12Move/Tiscali og været godt tilfreds, så det er ikke

Det samme her. Det virkede fint mens jeg havde dem om udbyderer, det var
først da jeg flyttede til et område hvor de ikke var repræsenteret (ADSL) og
følgelig opsagde min konto hos dem, at problemerne begyndte... og
fortsatte... og fortsatte... og fo... nå, jeg tror at du fatter ideen. Måske
har de bare så hårdt brug for kunder at de aldrig vil slippe dem igen når
først man er gået i fælden

Fra : T

Dato : 12-04-03 15:32

"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Måske
> har de bare så hårdt brug for kunder at de aldrig vil slippe dem igen når

Nu er der kommet en ny kundeservice og support....

.... er problemet der stadig, eller prøvede i sidste gang for et halvt år
siden eller mere, og er stadig forsmået siden da???

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-04-03 21:25

Hej

"T" <News@invalid.dk> wrote:

>"John Doe" <JohnDoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse

Problemet med Tiscali er ikke deres teknik m.v., det fungerer perfekt !
- Problemet er deres kundeservice, eller mangel på samme, og ikke mindst
deres bogholderi/faktureringsafd. - Den fungerer til gengæld overhoved
ikke !.

>Nu er der kommet en ny kundeservice og support...

Er vist ikke meget bedre end før, så sent som igår formiddags hang jeg i
kø i telefonen i 35 minutter, hvorefter jeg gav op.....

--
M.v.h. Ole®

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 13-04-03 01:52

"T" <News@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der kommet en ny kundeservice og support....
>
> ... er problemet der stadig, eller prøvede i sidste gang for et halvt år
> siden eller mere, og er stadig forsmået siden da???

JA, problemerne er der stadig. Deres "ny kundeservice og support" har
absolut ikke hjulpet noget.

Jeg har ventet over 1/2 time i telefon-kø for at fortælle at den rykker de
havde sendt mig var for et webhotel, der for længst var opsagt. De havde
endda selv bekræftet opsigelsen skriftligt.

Jeg har lige modtaget endnu en faktura for perioden 1-1-3003 til 31-3-3003,
for samme for længst opsagte webhotel.
Efter 20 minutters ventetid i deres telefon-kø opgav jeg at gøre mere ved
sagen. Der er grænser for hvor meget tid jeg vil spilde på Tiscali.

Fra : T

Dato : 13-04-03 19:07

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter 20 minutters ventetid i deres telefon-kø opgav jeg at gøre mere ved
> sagen. Der er grænser for hvor meget tid jeg vil spilde på Tiscali.

Tja, hvis det passer har det jo ikke hjulpet meget. Nu kender jeg jer jo
selvfølgelig ikke, men jeg kender en del der påstår at de har været i kø i
en halv time... efter ca 8 minutter. Men hvis det passer med en halv time,
er det skidt.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 13-04-03 23:11

> [...]
> en halv time... efter ca 8 minutter. Men hvis det passer med en halv time,

De gang jeg har skulle have fat I deres regnskabsafdeling ang. fejlagtige
regninger har ventetiden været væsentligt længere.
Første gang over 1/2 time. Anden gang gav jeg op efter 20 minutters ventetid