Ny processor hakker?!
Fra : Jacob Strue

Dato : 07-02-03 17:24

Jeg har købt en XP1800+ Thoroughbred og udskiftet min gamle AMD Athlon 1000
MHz med den.
Resten af mit system er ellers forblevet det samme med Soltek bundkort,
PC133 SD-ram HDD osv osv... Problemet er at med mit gamle system kørte jeg
3Dmark test uden problemer, men nu hakker det helt vildt. Opsætningen af
Grafikkortet er den samme som altid, mht. Anti-analising, indstillinger for
OpenGL og Direct3D. De eneste ændringer er så CPU, og så har jeg været nødt
til at flashe min bios for at få min computer til at genkende en XP
processor....Desuden har jeg selvfølgelig geninstalleret winXP. (men den
gjorde det nu også inden jeg geninstallerede, det har jeg selvfølgelig
prøvet!)

Jeg fatter hat af det.... Håber der er nogen der kan klare den!

Jacob Strue

Fra : Kim

Dato : 07-02-03 18:56

"Jacob Strue" <strueNOSPAM@stofanet.dk> wrote in message
<Klip>
> Jeg fatter hat af det.... Håber der er nogen der kan klare den!

Bare lige for en sikkerheds skyld spørger jeg, har du husket at installere
dine bundkort drivere?, ellers så smid nogle flere informationer om dit system
:)

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-02-03 19:13

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse
> Bare lige for en sikkerheds skyld spørger jeg, har du husket at installere
> dine bundkort drivere?, ellers så smid nogle flere informationer om dit
system

Hvad er det for drivere der skal installeres når det kun er CPUen er
skiftes?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Kim

Dato : 07-02-03 22:24

"Henrik Bruun-Petersen" <hbp@privat.dk> wrote in message
> "Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse
> system
>
> Hvad er det for drivere der skal installeres når det kun er CPUen er
> skiftes?

Jacob skriver at han har geninstallerde windows.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 07-02-03 23:56

> Jacob skriver at han har geninstallerde windows.

sorry

--
Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 08-02-03 00:36

"Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message
> "Henrik Bruun-Petersen" <hbp@privat.dk> wrote in message

> Jacob skriver at han har geninstallerde windows.

Men hvis han ikke havde gjort skulle han vel ikke installere bundkort
driverne, vel ? (Jeg spørger fordi jeg selv lige har skiftet cpu).

Mvh
Henrik

Fra : Jacob Strue

Dato : 08-02-03 09:57

Mit system består af:
Bundkort: Soltek SL75-KAV med Via KT133 chipset
Processor: AMD Athlon XP1800+
Grafikkort: Hercules 3D Prophet III GF3 med 64 MB ram
Harddisk: IBM deskstar 13.5 GB ATA66
PSU: Acer 300W
Brænder og DVD
Ram: 512 Mb PC133 SD-ram

WinXP pro.
Har installeret via's VIA Hyperion 4in1 v4.45 chipset driver.

Strue.

Fra : Jacob Strue

Dato : 08-02-03 10:13

Jeg skal måske lige for en god ordens skyld sige at jeg får en udemærket og
ganska forventet 3dMark score på 6600 point. Det er altså ikke så meget det
der er problemet. Problemet består i at mens testen kører så er det som om
"kameraet" der kører gennem landskabet hopper lidt tilbage engang imellem.
Det sker især i testen "nature" at man kømmer "kørende" ned gennem træerne
og så hopper "kameraet" lige lidt tilbage engangimellem og min FPS falder
fra 37 - 40 til 15-17 stykker, hvor den med den med den gamle processor
(1000 MHz) kørte hele den test med 35 - 40 FPS. Det samme gentager sig i de
følgende test "Fill Rate" at billedet står helt stille engengimellem. Men
der er altså ikke noget umiddelbart i vejen med resultatet af testen. Jeg
får de forventede 6600 point (den gamle processor gav 6200).

Hvorfor Hakker mine tests??

Fra : Kim Eichen

Dato : 08-02-03 22:10

> Hvorfor Hakker mine tests??

Du har vel ikke tilfældigvis DU-meter eller ligende kørende. Hvis du har ,
så prøv at slukke for den og se om det hjælper.

Mvh Kim Eichen

Fra : Dansk

Dato : 11-02-03 14:40

Det er skærmen der ikke når at få alle billederne med den nye processor.
slå Sync. off. et eller andet sted.

--
Jens
En tur til tyskland/grænsehandel ??