Ny mus?
Fra : MaRk

Dato : 07-02-03 14:51

Hej

Jeg skal have en ny mus. Jeg har kigget på

Logitech MX500
Logitech MX700
Microsoft inetellimouse 3,0

Så vil jeg gerne vide hvad der er bedst for min arm/hånd ang. muse arm.
En let lednings mus, eller en lidt tungere trådløs?? En lille eller en stor
mus?

Jeg har ikke prøvet nogen af dem. Jeg har holdt på en microsoft, den virkede
meget plastic agtig og som om den var ved at falde fra hianden...

Jeg bruger en ICE mat black muse måtte, så det skal der også tages hensyn
til.

Musen skal bruges i spil hitman2, bf1942 osv. og i windows.

Mvh
Mark

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-03 17:46

In dk.edb.hardware, MaRk <m-jons@mail.dk> says...
> Så vil jeg gerne vide hvad der er bedst for min arm/hånd ang. muse arm.
> En let lednings mus, eller en lidt tungere trådløs?? En lille eller en stor

Musen skal først og fremmest ligge godt i hånden. Du må ikke føle at du
skal strække fingrene for meget for at holde om den, men på den anden
side må den heller ikke være så lille at du krummer hånden sammen om
den.

Jeg skiftede fra en lille, let halemus til en større, tungere haleløs og
det er det bedste jeg har gjort. Jeg har monteret skidpads under musen
og det gør den lettere at flytte. Og fraværet af ledningen har gjort det
daglige arbejde væsentligt mere behageligt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : MaRk

Dato : 08-02-03 20:09

> [...]
> og det gør den lettere at flytte. Og fraværet af ledningen har gjort det
> daglige arbejde væsentligt mere behageligt.

Dvs at du mener det bedste for mig ville være at købe den trådløse MX700??

En ting jeg undrer mig over er når jeg ser på mx 500/700 så synes jeg ikke
jeg kan se højre og venstre muse knap? Er de der ikke eller hvad?

>Jacop
Synes ikke at dual optic ligger godt i min hånd. Men er ganske ok.

Mvh
Mark

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-02-03 12:28

In dk.edb.hardware, MaRk <m-jons@mail.dk> says...
> Dvs at du mener det bedste for mig ville være at købe den trådløse MX700??

Det kommer an på ergonomien omkring dine hænder og din arbejdsplads. Jeg
har ikke plads til ledningen, hvis der samtidig skal være plads til at
hvile hånden/armen.

Fra : Martin K

Dato : 09-02-03 12:34

MaRk wrote:
> En ting jeg undrer mig over er når jeg ser på mx 500/700 så synes jeg
> ikke jeg kan se højre og venstre muse knap? Er de der ikke eller hvad?

De er der, bare rolig. Men de er så at sige integreret i hele
plastic-skallen der udgør oversiden af musen. Det er bare en design-ting,
der ikke gøre noget i det daglige... Men når der klikkes 'bevæger' hele
skallen sig en smule...

--
Martin K

Fra : Jacob

Dato : 07-02-03 23:02

"MaRk" <m-jons@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vil jeg gerne vide hvad der er bedst for min arm/hånd ang. muse arm.
> En let lednings mus, eller en lidt tungere trådløs?? En lille eller en

Smut ned til din lokale pc pusher og pøv de mus han har. Find den du best
kan lide. personligt holder jeg mest på logitech duel optisk. MS
inteligentmouse 3.0 syntes jeg ikke ligger specielt godt i hånden

Jacob