Intel Mobile CPU og Speed Step
Fra : Svend .Tveskæg.

Dato : 07-02-03 13:16

Hi Boyz

Jeg har en Compaq Presario 2815EA. I den sidder der en Mobile Intel P4
på 1.5Ghz.

Jeg har lagt mærke til at når jeg tager strømstikket ud af den så den
slår over på batteriet så clocker CPU'en ned fra 1.5 Ghz til 1.2Ghz.

Det sker for at spare på batteriet.

Den går selfølgelig tilbage til 1.5Ghz hvis CPU load stiger.

Findes der noget software hvor man selv kan styre om den skal køre 1.5
eller 1.2 Ghz. ??

Jeg spørger fordi når den går op på 1.5 så går der sjældent lang tid
før den interne blæser starter og den larmer som en hårtørrer.

Om natten står den nemmerlig og suger fra nettet, ikke så lang fra min
køje, og så er der ingen grund til at den kører 1.5Ghz med blæser
startet.

Håber at i forstår problemet og kan hjælpe.