Problemer med opgradering (temperatur)
Fra : Thomas G

Dato : 06-02-03 22:10

Hej Alle

Jeg har netop anskaffet mig en masse nye dele

Soltek MB SL-75FRV, Via KT400
Ati Radeon 9000 Grafikkort
512 MB DDR 2700 ram
AMD 1800+ CPU

Samt et noice control Chieftec kabinet med en 350 watt strømforsyningen og
masse udstyr så jeg slipper for alt for meget larm .... Bla en CPU køler der
i følge deres information skulle kunne holde til nedenstående:

AMD Duron til og med 1,2 GHz
AMD thunderbird til og med 1,2 GHz
AMD XP Palomini til og med 1800+
AMD XP Thouroughbred til og med 2100+
AMB XP Barton til og med 2400+

I MB bios er det muligt at sætte SOLTEK kalder "Anti-Burn Shield II" til at
slukket for PC'en hvis den bliver for varm. På nuværende tidspunkt er den
sat til 85 grader (ifølge soltek er den er varme føler inde i processoren).

Når jeg starter PC'en ved 1533 MHz (133 MHZ FSB) dripler den op på 70 grader
med det samme, og der skal ingen ting til før den går over 85 grader i de 3
sekunder der skal til før den slukker (med åbent kabinet).

Når jeg starter PC'en ved 1150 MHz (100 MHZ FSB) dripler den op på 63 grader
med det samme, og der skal bare lidt lidt pres til før den ryger op i
nærheden af 85 (kun i små peaks så falder den retur til 64 - 70 grader) ...
med kabinettet lukket (der er en 80 MM papst 1500 rpm blæser der blæser luft
ind lige under/midt på CPUen).

I bios er der yderlig en temperatur måling på CPU ekstern der måler mellem
40 grader og 47 grader (lige her og nu ved 1150 MHz)

Mit spg 1 er ... hvor langt op kan jeg tillade mig at sætte den grænsen for
den interne CPU temperatur ? (jeg ved at det står på CPU'en men jeg orker
ikke at pille blæseren af igen ... og da jeg forsøgte at læse bogstaverne
sidste gang kunne jeg næsten ikke se dem).

Mit spg 1 er ... er det min køler der er for dårlig ?

mvh Thomas G