Defekt cpu ?
Fra : Henrik

Dato : 06-02-03 20:39

Hej

Jeg har forsøgt at sætte en Silent Viking cpu-køler i min computer, det
ødelagde jeg så min TB 1200 på og jeg kan ikke helt finde ud af om min Duron
også har taget skade.

Jeg får nogle grafikfejl som f.eks. dem jeg har lagt i dk.binaer under
titlen "grums".

Henrik

Fra : Kasper Stavnsbo

Dato : 06-02-03 22:18

> [...]
Duron
> også har taget skade.
>
> Jeg får nogle grafikfejl som f.eks. dem jeg har lagt i dk.binaer under

Har du prøvet med et andet grafikkort jeg kunne bedre forestille mig at det
var problemet, hvis det ikke hjælper så prøv et PCI-grafikkort, det kunne jo
være et AGP problem.. (hvis det ikke lige er noget du ligger inde med, så
prøve nedenstående tests først)

Det kunne også være Ram'ene.. (måske, men så burde dit system være ustabilt)

men hvis du stadigt får samme fejl så er det nok CPU'en (jeg tror også at
hvis det var CPU'en ville du få en del andre fejl med i "købte")

prøv evnt. at download SiSoftware Sandra fra :
http://www.octools.com/files/sandrastd-otz-9310.exe, og kør et par CPU
benchmarks.. hvis den klare dem er det nok ikke CPU'en den er gal med. (også
RAM'ene kan teste med Sandra.)

Det kan også være noget så simpelt som et driver problem.. men jeg tvivler.

held og lykke
Kasper

Fra : Henrik

Dato : 06-02-03 23:18

"Kasper Stavnsbo" <stavnsbo@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
(også
> RAM'ene kan teste med Sandra.)
>
> Det kan også være noget så simpelt som et driver problem.. men jeg

Jeg har kørt et par test og det gik fint. Nu har jeg prøvet med et andet
grafikkort (stadig AGP), men det ændrede ligeså lidt som en afinstallation
af grafikkort-driverne.

Jeg har lagt et par billeder mere op i dk.binaer.

Mvh
Henrik