Hvad er det værd?
Fra : S.A

Dato : 06-02-03 19:58

Et familiemedlem har arvet en jagtbøsse ved navn Webley & Scott.
Bøssen er pæn og meget velholdt. Vi har ringet til forskellige
våbenhandlere for at indhente en pris. Nogle vil ikke give en rød reje,
andre 2000,- kr. nogle 3000,- kr. og i Ringsted 8000,- kr. Vi har
fundet bøssen på nettet (http://www.huntershouse.
dk/vaaben/klassiske/salg/5316/start.htm) og blev noget overrasket over
prisen. Vi vil godt sælge bøssen for en yderst rimelig pris, men vil
heller ikke tages ved næsen. Så vores spørgsmål er; Hvor meget sælges
en sådan bøsse normalt for på det private marked, og hvad kan vi
forvente?

Hilsen familien
S.A

Fra : sailor99

Dato : 06-02-03 22:15

Hej!

Hvordan kan du gøre dig forhåbninger om et kvalificeret svar i en NG på et
sådant spørgsmål? Selv med fotos som grundlag er det kun muligt at give en
svag antydning af et svar.
Svar på dit spørgsmål nu ville være: "Mellem 800,- og 50.000 kroner". Find
en god og solid bøssemager, og bed ham om at vurdere våbnet.

Georg

Fra : Per, Odense

Dato : 07-02-03 00:25

I news:Usenet.mbljmopd@localhost , skrev S.A <s.a@e-mail.dk> , bl.a. :
> [...]
> vil heller ikke tages ved næsen. Så vores spørgsmål er; Hvor meget
> sælges en sådan bøsse normalt for på det private marked, og hvad kan

Hej
Jeg har kigget lidt på et auktionsfirma, det var måske en mulighed?
http://www.lauritz.com/sm/omlauritz1.asp
De har en del våben til salg og det ser ud til de vurderer rimeligt seriøst.

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Per, Odense

Dato : 07-02-03 00:44

I news:3e42eeb4$0$71677$edfadb0f@dread11.news.tele.dk , skrev Per,
Odense <per.herholdt@***tdcadsl.dk> , bl.a. :
> [...]
> http://www.lauritz.com/sm/omlauritz1.asp
> De har en del våben til salg og det ser ud til de vurderer rimeligt

Har også lige fundet en (ny fra dødsbo, står der) W & S 700 til 9500 her.
http://www.jagtshop.dk/annoncer/denneugesvaben2.html

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : PJ

Dato : 07-02-03 01:26

Hvis det er rimeligt iorden - så kan du få mellem 25 og 30.000 dKr privat,
men svær at finde køber.
Prisen fra Ringsted er nok lavt vurderet - hvis de har set det , som du
beskriver. så efter gennemgang hos bøssemager m.m.. vil det koste
40-50.000 dKr - de skal måske vente på kunden i flere år. Men dejligt at
høre i har et af de skønne Engelske håndlavede våben - behold det dog - der
er stor ejerglæde i dette våben.

Knæk og bræk med det!!

Pierre Jakobi
skytte

Fra : Peter Weis

Dato : 07-02-03 10:29

"S.A" <s.a@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
sælges
> en sådan bøsse normalt for på det private marked, og hvad kan vi

Prisen fra Hunters House virker lidt høj. Jeg vil tro den originale
kuffert trækker prisen noget opad.

I skal være opmærksome på at der findes flere modeller fra W&S. Jeg
har selv en model 700, som jeg købte privat for 5000.-. Så vidt jeg
ved, sælges de idag for mellem 8000.- og 14000.- afhængigt af standen,
hvis man køber i en butik. Men der vil de formodentlig være blevet
kigget på og bragt i forsvarlig stand af en våbensmed.
Den store usikkerhed i forbindelse med jeres eksemplar er at vi ikke
kan vurdere standen.

Prøv evt at sætte den i kommision i en jagtforretning. De tager sig
betalt i en %-sats af våbenets pris, så de er ikke interesserede i at
sætte prisen hverken for lavt (så de ikke tjener noget) eller for
højt( så de ikke sælger den og heller ikke tjener noget).

mvh
Peter

Fra : S.A

Dato : 07-02-03 15:24

Hej Allesammen

Tak for jeres svar.
Jeg kan godt se at det kan være lidt besværligt at vurdere et gevær man
ikke har set. Men det var bare et "fingerpeg" omkring hvad man kan
forvente rent prismæssigt. Vi har vi ringet til Lauritz-aktioner, de
har bedt os om at komme til Herlev så geværet kan blive vurderet. Hvis
det viser sig at det prismæssigt ligger i den højere ende, vil vi lade
Lauritz-aktioner stå for salget. Men tak for jeres respons og god
weekend

Venligst
S.A

Fra : Martin Nielsen

Dato : 07-02-03 17:09

Det er helt klart den bedste måde at sælge våbnet på, jeg har gode
erfaringer med at bruge Lauritz.com til våbensalg.

Held og lykke

/Martin

Fra : Erik Munck

Dato : 08-02-03 09:42

Forsøg at tage kontakt til Korsholm, de er seriøse. En Webley er et
kvalitetsvåben der sjældent ses til under 8000 kr og så fortsætter det opad.

Muncken

Fra : S.A

Dato : 08-02-03 17:07

Erik Munck wrote:

> Forsøg at tage kontakt til Korsholm, de er seriøse. En Webley er et
> kvalitetsvåben der sjældent ses til under 8000 kr og så fortsætter
> det opad.

Hej Erik

Jeg kan se at Korsholm ligger i Jylland. Da vi selv bor på Sjælland, og
Korsholm jagt sikkert gerne vil se våbenet først, er det en smule
besværilgt. Men ellers tak for oplysningen.

Venligst
S.A

Fra : Erik Munck

Dato : 08-02-03 19:33

Ring til Korsholm, hav alle de oplysninger klar du kan læse på våbnet, husk
evt. graveringernes udbredelse og træets åretegning, så tror jeg du kan få
et "omkring" bud, - hvis prisen er spændende - så tag til Jylland, jeg tror
ikke at de snyder dig.

Erik Munck

Fra : S.A

Dato : 08-02-03 22:13

Erik Munck wrote:

> [...]
> tror jeg du kan få et "omkring" bud, - hvis prisen er spændende - så
> tag til Jylland, jeg tror ikke at de snyder dig.

Jamen det tror jeg vi vil gøre. Jeg ringer mandag og forhører mig.
Jeg vender tilbage med resultatet. Fortsat god weekend.

Venligst
S.A

Fra : sailor99

Dato : 08-02-03 20:18

Postvæsenet sender pakker til Skjern hver dag. Og Korsholm snyder absolut
ingen.

Georg