Overføre fra en disk til en anden??
Fra : Simon D

Dato : 06-02-03 15:15

Hej
Jeg er ikke sikker på jeg er det rigtige sted, men jeg prøver at spørge
alligevel. Jeg har 2 harddiske i comp, men den ene er ved at stå af. Det er
den primære som er syg, så jeg vil gerne have alt min data incl windows over
på min anden disk mens tid er. Findes der et smart program som kan kopiere
hele disken på en gang, så jeg bare kan skifte rundt på diskene uden min
data går tabt, eller skal jeg virkelig til manuelt at trække alle programmer
fra den ene disk til den anden.
Håber der er en som har en god løsning inden disken brækker sig helt.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-02-03 15:57

Simon D" <sdemuth"fjerndette wrote:
> [...]
> fra den ene disk til den anden.
> Håber der er en som har en god løsning inden disken brækker

De fleste harddisk producenter har et program der hedder
Disk Manager eller lignende og det kan klone en disk, find
det på deres hjemmeside under software eller download.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar på email.

Fra : Henning

Dato : 07-02-03 16:23

>De fleste harddisk producenter har et program der hedder
>Disk Manager eller lignende og det kan klone en disk, find
>det på deres hjemmeside under software eller download.

Disk Manager bruges svjv. ikke til kloning, men kun til klargøring af
disken i computeren? (Partitionering, formatering.)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-02-03 09:23

Henning wrote:
> Disk Manager bruges svjv. ikke til kloning, men kun til
> klargøring af disken i computeren? (Partitionering, formatering.)

Jeg har brugt en af programmerne fra en producents
hjemmeside og det kan næsten ikke være andre end
Disk Manager (Disc Wizard) fra enten Seagate eller Maxtor.

Fra : Martin S.

Dato : 06-02-03 15:56

"Simon D" <sdemuth"fjerndette"@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
programmer
> fra den ene disk til den anden.
> Håber der er en som har en god løsning inden disken brækker sig helt.

Du kan bruge Ghost (fra Norton mener jeg) eller Drive Image (powerquest)
- med et af disse kan du lave et perfekt identisk image / spejlbillede af
din gamle harddisk.
Martin S.

Fra : Jørgen

Dato : 06-02-03 16:18

Med ghost eller Drive Image kan man lave en boot diskette/cd, så er det bare
at lave en imagefil af c:\ , isætte en ny disk med hvad dertil hører og så
lægge imagefilen ind på c:\ igen, så må man jo håbe at det ikke er en gammel
installation med en masse "affald" på.
Det er så nemt at selv jeg har gjordt det.:)

MVH
Jørgen