xmodmap...
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 12-03-01 10:34

Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af hvilken xmodmap jeg bruger. Om
det f.x. er xmodmap.dk eller en anden.
Er der en mulighed for det?
Debian 2.2
--
MVH.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 14-03-01 19:16

Axel Eystein Jensen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig, at finde ud af hvilken xmodmap jeg bruger. Om
> det f.x. er xmodmap.dk eller en anden.
> Er der en mulighed for det?
> Debian 2.2
Hvorfor vil I ikke hjælpe mig? Please!
Jeg har hørt noget om, at det bliver defineret enten i XF86Config eller
i et eller at med XF86_SVGA.
Det er ikkke i XF86Config hos mig.
--
MVH.
Axel

Fra : Leo Laursen

Dato : 14-03-01 19:38

I artikel <3AAFB51F.4A9EF451@eystein.dk>, skrev "Axel Eystein Jensen"
<axel@eystein.dk>:

> Hvorfor vil I ikke hjælpe mig? Please! Jeg har hørt noget om, at det
> bliver defineret enten i XF86Config eller i et eller at med XF86_SVGA.
> Det er ikkke i XF86Config hos mig.

Det er muligvis fordi X er noget forfærdeligt rod. Du kan begynde med at
rode alle filerne i /etc/X11/xkb igennem (?/usr/X11R6/lib/X11/xkb ?)
Ellers må du være mere specifik, så tror jeg at du nok skal få hjælp.

"xmodmap -pke" viser hvordan det er sat op, så det er et godt
udgangspunkt.

Leo

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 14-03-01 19:49

On Wed, 14 Mar 2001 18:37:30 GMT, Leo Laursen wrote:

> Det er muligvis fordi X er noget forfærdeligt rod.

Eller fordi spørgsmålet var meget mærkeligt formuleret?

På min maskine er det /etc/X11/Xmodmap der bruges til finjusteringer -
mens den generelle tastatur-opsætning klares i /etc/X11/XF86Config-4
med disse linier:

Section "InputDevice"
Identifier   "Generic Keyboard"
Driver      "keyboard"
Option      "CoreKeyboard"
Option      "XkbRules"   "xfree86"
Option      "XkbModel"   "pc104"
Option      "XkbLayout"   "dk"
EndSection

(min /etc/X11/Xmodmap har kun disse (fundet ved eksperiment, så de er
sikkert "helt forkerte") linier:

! My metakey:
keysym Alt_L = Meta_L Alt_L
remove mod4 = Meta_L
)

Mvh.

--
"Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam Sjøgren
Takes place on the New York Thruway." asjo@koldfront.dk