Garanti RAM
Fra : Michael

Dato : 06-02-03 12:26

hej jeg har en stang Crucial 256mbRam pc 2100,
er der mon garanti på ??? hvem i Dk importerer
dem ??? , der står 200131 på den
mvh Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-02-03 12:27

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> wrote in

> hej jeg har en stang Crucial 256mbRam pc 2100,
> er der mon garanti på ??? hvem i Dk importerer
> dem ??? , der står 200131 på den

Købte du dem hos Crucial eller hos et dansk firma?

Hvis du har købt dem brugt bortfalder garantien. Det står der
udtrykkeligt på deres hjemmeside. Altså at garantien kun gælder for den
der oprindeligt købte modulet.

Her er udklippet:
"The duration of the Limited Lifetime Warranty shall be a lifetime
warranty for so long as the initial Customer owns and is using the
product. Any claim alleging that any product fails to conform to the
foregoing warranty may be made only by the Customer who purchased such
product and only while such Customer owns such product."

Ovenstående kan ses på denne adresse:
http://www.crucial.com/uk/pvtContent/termsofsale.asp#warranty

Hvis du selv har købt det hos Crucial så kan du sikkert bare oprette en
RMA-sag på deres hjemmeside, og så skal du sende din defekte RAM til
dem, og de sender dig så en ny stang på få dage.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 07-02-03 12:28

Flemming Joensson wrote:
> Hvis du har købt dem brugt bortfalder garantien. Det står der
> udtrykkeligt på deres hjemmeside. Altså at garantien kun gælder for
> den der oprindeligt købte modulet.

Er det overhovedet lovligt at frasige sig garantien på den måde?

\Mandal

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-02-03 13:22

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in

> Er det overhovedet lovligt at frasige sig garantien på den måde?

Det ved jeg ikke om det er i England, men de gør det i hvert fald :)

Flemming

Fra : Leony

Dato : 07-02-03 14:34

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det overhovedet lovligt at frasige sig garantien på den måde?

Det som jeg bider mærke i er "Limited Lifetime Warranty". Der er en
begrænset livstidsgaranti eller hur? Og består det begrænsede i at det
kun er original køber der er garanti for.
Jeg forestiller mig at hvis du giver garanti ud over den som er bestemt
af købeloven, så bestemmer man nogenlunde selv betingelserne, men jeg
ved det ikke.

Hvis du er nysgerrig kan du prøve i jura- eller forbrugergruppen, måske
de kan kaste lys over tingene.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/