Ikke mere end 1024 tegn i MSSQL felt
Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 06-02-03 20:00

Hej NG,

Jeg har et problem med nogle datatyper i Microsoft SQL server- Jeg er
interesseret i at oprette et felt, hvor der er mulighed for at gemme lange
tekster. Jeg har derfor lavet et felt med typen 'text'. På trods af dette
kan jeg kun gemme op til 1024 tegn i feltet! Efterfølgende lavede jeg en
'varChar' med en str på 8000, men stadigvæk kan feltet kun indeholde 1024
tegn..! Hvorfor?

mvh
Martin Kjelsmark Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 11:28

Martin Kjelsmark Larsen skrev:

> [...]
> for at gemme lange tekster. Jeg har derfor lavet et felt med
> typen 'text'. På trods af dette kan jeg kun gemme op til 1024

Hvordan indsætter du dine data? Selve feltet kan sagtens gemme
større datamængder, men der kan være begrænsninger i det lag hvor
du lægger data ind - fx i længden af en streng.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 06-02-03 20:39

> Hvordan indsætter du dine data? Selve feltet kan sagtens gemme
> større datamængder, men der kan være begrænsninger i det lag hvor
> du lægger data ind - fx i længden af en streng.

Jeg bruger Enterprise manager. Teksten til enkelte felter eksisterer
allerede, så jeg copy-paste'r det bare ind i tabellen.

mvh
Martin Kjelsmark Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 13:40

> Jeg bruger Enterprise manager. Teksten til enkelte felter
> eksisterer allerede, så jeg copy-paste'r det bare ind i
> tabellen.

Prøv at slå op i BOL under "Long data" (kan også læses online her:
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/acdata/ac_8_qd_13_8orl.asp>)

Du skal formentlig indsætte data på en anden måde.

NB: Dit ur er foran.