Bundling af ADSL.... Så er løsningen der!
Fra : Jens

Dato : 06-02-03 02:59

Nedenstående er sakset fra http://sql.danbit.dk/produkter/2119.phtml
nederst på siden.
Det skal lige bemærkes at undertegnede ikke har nogen som helst relation
til DanBit.
Men spørgsmålet om bundling af ADSL har så tit været oppe, at jeg synes
denne har temmelig stor relevans.

Jens

DSL Router med 2 WAN porte og VPN
Få 200% hastighed og dobbelt sikkerhed på Internetforbindelsen

Er det attraktivt med
- Dobbelt hastighed på Internetforbindelsen?
- Maksimal sikkerhed mod afbrydelse af Internetforbindelsen?
- 2 routere i én - til fantastisk lav pris?

Sådan gøres det:
- Opret 2 normale ADSL-linier
- Installér ETH-DSL-DUAL

Så nemt er det!

ETH-DSL-DUAL er en bredbåndsrouter med 2 WAN-porte, så der kan tilsluttes 1
eller 2 Internetforbindelser.

Fordele:
- Går den ene linie ned, kører al trafik automatisk videre på den anden
linie
(Derfor er det bedst at oprette de 2 Internetforbindelser hos 2 forskellige
udbydere)
- Trafikken fordeles ligeligt på begge linier - det giver dobbelt
hastighed for brugerne!
- Der spares investeringen i 2 normale routere
- Sikkerhed mod misbrug af Internetforbindelsen - blokér nemt og enkelt
for bestemte hjemmesider eller hjemmesider med 'forbudte' ord
- Gruppering af brugere, med forskellige rettigheder i forhold til
brugen af Internetforbindelsen

· DSL router med 2 WAN porte
· 2 x 10 Mbit Ethernet WAN-porte (Forbindes f.eks. til ADSL kabelmodemer
eller ISDN routere
· 4 x 10/100 Mbit Ethernet switching HUB (Forbindes f.eks. med 4 PCer
eller det lokale Ethernet-netværk)
· Mange praktiske funktioner:
NAT, DMZ, Load Balancing, VPN med PPTP, virtuelle servere, blokering af URL
'er, blokering af hjemmesider med bestemte ord, adgangsfiltrering på
brugerniveau, DHCP server, multi segment styring og PPPoE
· Administration via enkelt og overskueligt WEB-interface. Desuden
mulighed for fjern-administration via Internet
· Mulighed for indlæsning af ny firmware med nye funktioner
· Spændingsforsynes af medfølgende 230 VAC adapter

ETH-DSL-DUAL DSL Router med 2 WAN
porte............................................... kr.1.909/1.814

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-02-03 09:52

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
relation
> til DanBit.
> Men spørgsmålet om bundling af ADSL har så tit været oppe, at jeg

Så må du gerne lige forklare, hvad denne router kan, som en simpel PC
ikke kan i forbindelse med load-balancing. Jeg kan ikke se, at den kan
noget som helst, som ikke kan implementeres med dit favorit OS.

--
Morten Boysen

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 06-02-03 13:56

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Så må du gerne lige forklare, hvad denne router kan, som en simpel PC
> ikke kan i forbindelse med load-balancing. Jeg kan ikke se, at den kan
> noget som helst, som ikke kan implementeres med dit favorit OS.

Man slipper for en maskine, der skal håndtere load balancing og dermed
(højst sandsynligt) ikke skal vedligeholde et OS med diverse
opdateringer, samt der vil sikkert være en del strømbesparelse ved
f.eks. installation af routeren i forbindelse med et netværk i en
boligforening.

Desuden vil det (højst sandsynligt) ikke være nødvendigt med en
administrator, der hele tiden skal sørge for, at en computer til styring
af load balancing er kørende.

Personligt har jeg ikke erfaring med en sådan router, men det ville da
være noget nemmere med en sådan router end computer til styring af
forbindelsen. Måske vil det pratiske og mest brugervenlige være en *nix
boks til styring, men det kræver jo lige en nørd i baghånden

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-02-03 17:18

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden vil det (højst sandsynligt) ikke være nødvendigt med en
> administrator, der hele tiden skal sørge for, at en computer til
styring
> af load balancing er kørende.

Routere kan også gå ned. Derudover kan man klare sig med en meget
lille installation af et OS, hvis det eneste formål er at køre
load-balancing. Derudover er en gammel rusten computer billigere end
den router, og computeren kan nemmere opdateres med nye features.

--
Morten Boysen

Fra : Jens

Dato : 06-02-03 16:49

> [...]
> ikke kan i forbindelse med load-balancing. Jeg kan ikke se, at den kan
> noget som helst, som ikke kan implementeres med dit favorit OS.

Det har Lars gjort ganske fint synes jeg.....

Jens

Fra : Morten Boysen

Dato : 06-02-03 17:20

> Det har Lars gjort ganske fint synes jeg.....

Hvis den eneste fordel er en mulig lettelse af de administrative
problemer, så er det lige bombastisk nok at skrive, at løsningen på
load-balancing er fundet. Alle problemer, som hører til IP-baseret
load-balancing er stadig tilstede. Der er ikke løst særlig meget...

--
Morten Boysen

Fra : Jens

Dato : 07-02-03 00:07

> [...]
> load-balancing er fundet. Alle problemer, som hører til IP-baseret
> load-balancing er stadig tilstede. Der er ikke løst særlig meget...

Fordelene er at det er simpelt med en router. En router støjer ikke som en
PC. En router har typisk begrænset konfiguration, det har en PC med OS og
forskelligt software typisk ikke.

Der er rigtigt mange der her i gruppen spørger på om man kan koble f.eks. 2
ADSL linier sammen. Svarene har stort set altid været at en PC med *nix og
noget loadbalancing software kan gøre opgaven, men for den menige bruger er
det typisk en >meget< avanceret løsning, som kan være meget svær at for til
at virke, hvis den nogensinde kommer til at virke.
Den nævnte router løser problemet simpelt og let ifht. en PC løsning.

Jens

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-02-03 10:58

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> [...]
> løsning, som kan være meget svær at for til at virke, hvis den
> nogensinde kommer til at virke. Den nævnte router løser problemet

Ikke fordi jeg synes det er en dårlig idé at bruge en router, men jeg
har lidt svært ved at se nyheden i det.

Jeg har haft en Longshine router (med 1 WAN port) siden julen 2001, i
februar 2002 kom denne model på markedet i tyskland, og ca. 1 måned
efter var den på edbpriser.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674627893

Den kan det samme som den du beskriver, men den er lidt billigere og
har snart været tilgængelig i et år i Danmark.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Jens

Dato : 07-02-03 21:09

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in

> Ikke fordi jeg synes det er en dårlig idé at bruge en router, men jeg
> har lidt svært ved at se nyheden i det.

Ja, det kan jeg da godt forstå, jeg var ikke klar over at produktet
allerede findes.

> [...]
>
> Den kan det samme som den du beskriver, men den er lidt billigere og
> har snart været tilgængelig i et år i Danmark.

Ja, det kan jeg se. Sjovt ingen har anbefalet den når der har været
forespurgt på bundling af flere ADSL forbindelser ?

:-I Jens

Fra : Bent Nielsen

Dato : 07-02-03 22:12

Jens skrev:

> Ja, det kan jeg se. Sjovt ingen har anbefalet den når der har været
> forespurgt på bundling af flere ADSL forbindelser ?

der er der også en gang men da fik jeg bare at vide det kunne man ikke,
så jeg fortalte ikke mere om den.
Da den var på messe i Tyskland spurge jeg hvornår den kom til Miltitech
den gang, men de var den ikke frigivet.
Så det har været ontalt, men om det lige var denne channel kan jeg ikke
længere huske

Fra : -ALU-

Dato : 08-02-03 18:57

> Så må du gerne lige forklare, hvad denne router kan, som en simpel PC
> ikke kan i forbindelse med load-balancing. Jeg kan ikke se, at den kan
> noget som helst, som ikke kan implementeres med dit favorit OS.

Den kan f.eks fylde meget mindre på mit skrivebord, ha færre ledninger,
larme mindre, og være kønnere.

-A-

Fra : Morten Boysen

Dato : 08-02-03 19:10

"-ALU-" <@ .> skrev i en meddelelse
PC

> Den kan f.eks fylde meget mindre på mit skrivebord, ha færre
ledninger,
> larme mindre, og være kønnere.

Nu tænkte jeg specifikt på funktionaliteten, og der er der intet nyt
under solen.

--
Morten Boysen

Fra : Nick

Dato : 10-02-03 11:55

> [...]
> ikke kan i forbindelse med load-balancing. Jeg kan ikke se, at den kan
> noget som helst, som ikke kan implementeres med dit favorit OS.

Hvis nogen har spørgsmål i forbindelse med denne router, er de velkomne til
at ringe til mig på tlf. 56 66 20 20.

Den står på mit kontor og har kørt upåklageligt - og uden at være gået ned -
siden juli 2002.

Den er kanon nem at administrere, også for ikke-nørder, via en almindelig
browser.

Og så over til fordelene ved denne type produkt, fremfor en gammel PC:

1. Den er billig. Det koster penge at sætte en medarbejder til at
konfigurere en gl. PC som router. Det koster penge at holde en gl. PC i
live. Den koster jo kun det samme som 2 alm. routere.

2. Den går ikke ned. Statistisk set gør det det alligevel, men ikke i
praksis. 7-9-13 Modsat en gl. PC.

3. Den er nem at konfigurere og vedligeholde. Også for en alm. superbruger.

4. Den fylder ingenting. Ikek alle ønsker en skrummel af en larmen, varmende
og strøm/plads-krævende gl. PC op på "tele-hylden".

5. Den er god at levere som en del af en samlet Internetløsning til kunder.
Prøv lige at sælge en gl. PC til en kunde...

Håber ikke at nogen føler at dette er reklame, for det er ment som oplysning
om et produkt, som sikkert kan fåes i andre fabrikater også.

/Nick

Fra : Martin Damberg

Dato : 08-02-03 01:02

"klip"
> DSL Router med 2 WAN porte og VPN
> Få 200% hastighed og dobbelt sikkerhed på Internetforbindelsen

"langt klip"
Nogen der kender sådan en lille hw-box/router der kan det samme bare med
flere wan-porte dvs. loadshare imellem flere end 2-wan forbindelser ?

mvh

Martin D

Fra : Frans Meyer

Dato : 08-02-03 14:25

> Nogen der kender sådan en lille hw-box/router der kan det samme bare med
> flere wan-porte dvs. loadshare imellem flere end 2-wan forbindelser ?

Måske:

http://www.nexland.com/

Tjek Pro800 Turbo - har selv brugt den siden 2001

vh
Frans

Fra : Jens

Dato : 09-02-03 01:18

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske:
>
> http://www.nexland.com/
>
> Tjek Pro800 Turbo - har selv brugt den siden 2001

Nu blev der altså spurgt om "flere end 2-wan forbindelser".

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-03 13:15

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> Nu blev der altså spurgt om "flere end 2-wan forbindelser".

Ja, du sætter 3 sammen, og du har 4 wan porte

Fra : Lars

Dato : 08-02-03 14:51

<http://www.edimax.com.tw/Product/IAS/SohoRouter/%20BR6541_E.htm>

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Martin Damberg

Dato : 08-02-03 19:48

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> wrote in message
> On Sat, 8 Feb 2003 01:01:45 +0100, "Martin Damberg"
> [...]

Har du en forhandler samt pris.
Kan du evt. fortælle lidt mere omkring produktet, hvis du kender det af egen
erfaring ?
preformance messigt osv.

mvh

Martin D

Fra : Lars

Dato : 15-02-03 15:05

On Sat, 8 Feb 2003 19:47:30 +0100, "Martin Damberg"

>Har du en forhandler samt pris.
>Kan du evt. fortælle lidt mere omkring produktet, hvis du kender det af egen
>erfaring ?
>preformance messigt osv.

Nej, desværre, men Zitech forhandler en del Edimax-udstyr, så de
kan sikkert skaffe den.