Dele printer med USB hub?
Fra : Jane Marquard

Dato : 05-02-03 23:47

Hejsa

Jeg har netop anskaffet mig en HP psc2110 printer/scanner/kopimaskine, som
jeg gerne vil have at alle mine computere kan bruge.
Den har USB interface, og jeg ville bare høre om det er muligt at tilslutte
maskinen til en USB hub, og så trække kabel fra de forskellige computere
over i hubben.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, er der så andre (ikke for dyre) måder jeg
kan dele printeren mellem 4-5 computere uden at en af dem skal stå tændt
altid og lege printerserver for de andre pc'ere?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-02-03 10:56

On Wed, 5 Feb 2003 23:46:31 +0100, "Jane Marquard" <janel@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>maskinen til en USB hub, og så trække kabel fra de forskellige computere

Nej - det er ikke muligt.

>Hvis det ikke kan lade sig gøre, er der så andre (ikke for dyre) måder jeg
>kan dele printeren mellem 4-5 computere uden at en af dem skal stå tændt
>altid og lege printerserver for de andre pc'ere?

Ja - der findes USB switchboxe, hvor der kan tilsluttes
op til 4 PC´ere til en USB enhed ( f.eks. printer ).

--
Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Leony

Dato : 06-02-03 11:37

"Jane Marquard" <janel@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke kan lade sig gøre, er der så andre (ikke for dyre)
> måder jeg kan dele printeren mellem 4-5 computere uden at en af dem
> skal stå tændt altid og lege printerserver for de andre pc'ere?

Hvis computerne står tæt på hinanden, så er det jo en billig løsning at
skifte stik alt efter hvilken computer der skal printe, scanne osv. Det
er dog ikke den optimale løsning hvis den bruges mange gange om dagen.

Jeg fandt et link til en USB switchbox som Kim omtaler
http://www.hd.dk/switchb/index.html (næsten nederst) pris 215 kr
Jeg har selv en USB switchbox, det virker perfekt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jane Marquard

Dato : 06-02-03 13:27

> Jeg fandt et link til en USB switchbox som Kim omtaler
> http://www.hd.dk/switchb/index.html (næsten nederst) pris 215 kr
> Jeg har selv en USB switchbox, det virker perfekt.

Jeg tænkte nok at det ikke var muligt på min måde, øv øv.
Men en switchbox til 215kr, det er jo ikke meget dyere end en 4 ports USB
hub, så det må jo blive sådan en jeg skal have.

Tak for linket

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Henrik Dissing

Dato : 06-02-03 13:55

On Thu, 6 Feb 2003 13:26:51 +0100, Jane Marquard wrote:

>Jeg tænkte nok at det ikke var muligt på min måde, øv øv.
>Men en switchbox til 215kr, det er jo ikke meget dyere end en 4 ports USB
>hub, så det må jo blive sådan en jeg skal have.

Du kan også prøve at spørge Google.com efter USB print servers. Jeg ved at
man kan få print servers med parallel udgang, og jeg har også set at HP
laver en wireless til USB. Fordelen fremfor en switchbox er at du så slipper
for at trykke på nogen knapper, samt at flere kan sende til print samtidig.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Henrik Dissing

Dato : 06-02-03 13:59

Jeg fandt f.eks. lige denne her:

http://www.lastar.net/product.asp?cat%5Fid=7102&sku=28802

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jane Marquard

Dato : 06-02-03 22:39

> Jeg fandt f.eks. lige denne her:
>
> http://www.lastar.net/product.asp?cat%5Fid=7102&sku=28802

Den ser faktisk rigtig smart ud.. der er bare en lille ulempe. Det er jo
sådan en printer/scanner/kopimaskine jeg har, og der står dette på siden:

"The USB printers below do not support a remote connection and will not work
with the JetLan3250:

All multi-function devices"

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-02-03 14:37

> [...]
tændt
> altid og lege printerserver for de andre pc'ere?

De andre computere er vel i netværk ? Så er det oplagt at købe en af HP
egen printservere.
http://www.hp.dk/jetdirect/prod.php

/A

Fra : Jane Marquard

Dato : 11-02-03 05:48

> De andre computere er vel i netværk ? Så er det oplagt at købe en af HP
> egen printservere.
> http://www.hp.dk/jetdirect/prod.php

Ja men.. virker det ikke kun til en printer? Jeg vil jo også gerne kunne
bruge scanner-funktionen... Det er en hp psc 2110
scanner/printer/kopimaskine.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-02-03 18:21

> Ja men.. virker det ikke kun til en printer? Jeg vil jo også gerne
kunne
> bruge scanner-funktionen... Det er en hp psc 2110
> scanner/printer/kopimaskine.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg mener at der stod i reklamen for min
2210 at den var forberedt for netværkstilslutning.... Og at det altså
skulle koste de her ~1500kr at få printserver til det ....

Men nu forsøgte jeg lige at finde det igen og lander i "connectivity,
optional: None"

Så jeg har lige smidt en email afsted til hp dk for at høre om
http://www.hp.dk/jetdirect/prod.php?ID=J6035A kan bruges eller ej ...

/A