Navbar i Macromedia MX; Knapper tilbage ti~
Fra : m

Dato : 05-02-03 21:53

Newbie ønsker hjælp til flg.: Jeg har i MX kreeret en Navbar med knapper og
tilknyttede billeder for "Up", "Over" og "Down". Og de skifter som de skal.
Så langt så godt.
Men: Der er et "almindeligt" link i en anden frame. Ved et klik på denne
står sidst aktiverede Navbar-knap STADIG "nede".
Altså ønsker jeg at knapperne ved dette "eksterne" tryk går tilbage til
Loadtilstanden/udgangspunktet.
Hvordan gøres dette?

--
Mvh Morten

Fra : Peo

Dato : 05-02-03 22:12

En Navbar af almindelige flash-knapper, og er Up, Over og Down stadierne... lagt ind i
disse knapper, eller arbejder du med usynlige knapper oven på nogle movieclips?
Umiddelbart burde en alm. flash-knap vende tilbage til sit normale stadie så snart der
rulles væk fra dens hitarea, defor er jeg stadig en anelse i tvivl om hvori dit problem
består.

/peo

Fra : m

Dato : 05-02-03 22:22

"Peo" <michpeo@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
så snart der
> rulles væk fra dens hitarea, defor er jeg stadig en anelse i tvivl om

Som Newbie har jeg udelukkende benyttet mig af MX's indbyggede hjælperedskab
"Navigation Bar"-knap i værktøjslinien, og tilføjet billederne, så der er
ingen usynlige knapper ovenpå movieclips.
Men du har ret: En alm. flash-knap burde gå tilbage til udgangspunktet...de
gør det bare ikke

Mvh Morten

Fra : Peo

Dato : 05-02-03 22:48

Jeg beklager virkeligt hvis det er mig der er blind.. Men hvor og i hilken værktøjslinie
er det lige du finder denne indbyggede Navbar?
Er det en komponent?

/peo