HTML kode i C
Fra : Bo Christoffersen

Dato : 05-02-03 19:36

Hej

Er det muligt at indsætte HTLM kode i et C program ?

Vh
Bo

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-02-03 19:56

On Wed, 05 Feb 2003 19:35:57 +0100, Bo Christoffersen wrote:

> Er det muligt at indsætte HTLM kode i et C program ?

Ja. Hvad vil du dog bruge denne oplysning til?!
--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Bo Christoffersen

Dato : 05-02-03 22:26

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
> lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Jeg har for nogle år siden programmeret i C og har nu lært lidt HTML og
JavaScript. Da jeg ikke umiddelbart let kan behandle filer(med f.eks. read &
write) i HTML & JavaSc(?), så er det måske lettest for mig at at udvikle et
program i C og her bruge HTML, når det er nødvendigt.

Venlig hilsen
Bo Christoffersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-02-03 01:45

On Wed, 05 Feb 2003 22:26:28 +0100, Bo Christoffersen wrote:

> [...]
> filer(med f.eks. read & write) i HTML & JavaSc(?), så er det
> måske lettest for mig at at udvikle et program i C og her bruge

I see. Det du rent faktisk spørger om, er hvorvidt man kan lave
CGI-scripts med C. Er det ikke korrekt forstået?

I positivt fald er det såre simpelt: Al udskrift fra dit program
til standard output sendes til webserveren, og derfor skal du blot
sørge for, at alt output sendes i et format, der kan fortolkes af
webserveren. Du skal blot huske, at filen skal placeres i en mappe,
hvor der er eksekveringsrettigheder for webserveren. Typisk kaldes
den cgi-bin.

Et hello world eksempel i C:

int main() {

char header[] ="Content-type: text/html\n\n
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\">

char footer[] = "</body></html>";

puts(header);
puts("<h1>Hello world</h1><p>Genereret ud fra et CGI-script kodet i C</p>");
puts(footer);
return 0;
}

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 05-02-03 20:41

"Bo Christoffersen" <bo_christoffersen@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Er det muligt at indsætte HTLM kode i et C program ?

Hvordan mener du? I selve C-filen eller som output fra et program skrevet i
C?

Fra : Bo Christoffersen

Dato : 05-02-03 22:35

"Rasmus Christian Kaae" <kaae@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan mener du? I selve C-filen eller som output fra et program skrevet
> C?

Hej Rasmus
Kan man indsætte en blok med HTML/JavaScript kommandoer i et
C-program/C-fil?
Det lyder til at det kan lade sig gøre i følge Michael Rasmussen.
Ven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-02-03 01:22

Bo Christoffersen skrev:

>Kan man indsætte en blok med HTML/JavaScript kommandoer i et
>C-program/C-fil?

Nej. Compileren fortolker alt som programkoder.

Du skulle tage et kik på noget PHP som lader til at være det du ønsker.
Programmeringen er meget tæt på C, og man kan frit blande programkode
og HTML. Her er et eksempel, men jeg har ikke brugt det ret meget.

PHP diskuteres i <news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>.

<HTML>
<HEAD><TITLE>PHP Test</TITLE>
</HEAD>

<BODY>

<?PHP echo "<P>Hello Stranger!</P>"; ?>
<HR>

<?PHP
   $program = $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
   $os = substr($program,strpos($program,' (')+2);
   $os = substr($os,0,strpos($os,')'));
   $name = substr($program,strpos($program,')')+2);
   $name = substr($name,0,strpos($name,' [')-1);
   $server = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
   $port = $_SERVER["REMOTE_PORT"];
   $hostname = gethostbyaddr($server);
?>

<P>You are apparently running <?PHP echo $os; ?>.</P>
<P>Congratulations with your <?PHP echo $name; ?>.</P>
<P>You are sending from <?PHP echo $server; ?> on port <?PHP echo $port; ?>.</P>
<P>You are sending from <?PHP echo $hostname; ?>.</P>

<?PHP
   $today   = getdate();
   $year      = $today['year'];
   $month   = $today['mon'];
   $mday      = $today['mday'];
   $tim      = $today['hours'];
   $min      = $today['minutes'];
   $sec      = $today['seconds'];
   echo "$mday/$month-$year $tim:$min:$sec";
?>

</BODY>
</HTML>

--
Bertel

Fra : soren

Dato : 06-02-03 12:23

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> Programmeringen er meget tæt på C, og man kan frit blande programkode
> og HTML. Her er et eksempel, men jeg har ikke brugt det ret meget.

du kan evt. tjekke denne ud:
http://www.cserverpages.com/

det er noget lign. php(jsp/asp/xsp), bortset fra at c++(og dermed c)
er sproget ..

mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-02-03 21:28

Bo Christoffersen skrev:

>Er det muligt at indsætte HTLM kode i et C program ?

Hvad vil du opnå?

--
Bertel