boerboel og ry!?
Fra : Studen

Dato : 05-02-03 18:27

Man lærer noget nyt hver dag! Jeg som gik og troede, jeg kendte de fleste
hunderacer fik noget af en overraskelse i går aftes, da jeg stødte på
hunderacen "boerboel". Jeg var tilfældigvis inde og kigge på www.dba.dk for
at se hvilke blandingshunde der er at finde. Øverst var der en annonce med
salg af boerboelhvalpe (dvs. jeg troede først boerboel var sælgerens navn).
Jeg blev ret begejstret for "opdagelsen" af denne race, da jeg syntes den
har et fantastisk udseende, og ofte har bandet over at jeg ikke kunne finde
en race med det udseende.

Hov hov - man skal jo ikke skue hunden på hårene.... Så derfor går
efterforskningen nu ind på hvordan denne hunds temperament er. Jeg har
fundet nogle danske og udenlandske opdrættersider, men her bliver racen
(naturligvis) rost til skyerne. Det lyder jo fint alt sammen, men jeg er
interesseret i at høre andres meninger/indtryk/rygter om boerboel-racen. Jeg
har ikke rigtigt kunne finde nogle objektive vurderinger af dens karakter,
så hvis nogle evt. skulle ligge inde med sådan et link, ville det være
lækkert!

På forhånd tak

Studen

---