Philips PCVC740K ToUcam PRO
Fra : Jimmy

Dato : 05-02-03 18:40

Hej

Er der nogen der har et link til nogle billeder/video, der er taget med
Philips PCVC740K ToUcam PRO?

Alle på edbpriser giver det topkarakter, men jeg ville gerne se det inden
køb,

Mvh
Jimmy

Fra : Peder

Dato : 06-02-03 20:27

On Wed, 05 Feb 2003 18:39:56 +0100, "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote:

> [...]
>Philips PCVC740K ToUcam PRO?
>
>Alle på edbpriser giver det topkarakter, men jeg ville gerne se det inden

Jeg er helt enig i at det er et rigtig godt kamera. På

http://www.diku.dk/forskning/image/teaching/Courses/robocup/dtufinale1_org.mpg

kan du se en lille film optaget af vores robot (fra Robocup 2002 på
DTU). Filmen er stykket sammen af de enkeltbilleder den optog under en
kørsel på banen. Da billederne skulle behandles af robotten i realtime
er opløsningen selvfølgelig lav, men det giver alligevel et godt
indtryk af kameraet da lysforholdene var temmelig dårlige. Bl.a. giver
gulvet et stort genskind pga. kameraets synsvinkel i forhold til
lyskilderne som både talte opstillede projektøre, dagslys og
blitz/projektørlys fra tv- og foto-kameraer.

-Peder