hurtigste PII processor?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 05-02-03 15:08

Hej
Jeg har en gammel PII som jeg gerne vil opgradere. Hvad den hurtigste
processer der kan komme i og hvor kan jeg købe sådan en svend billigt?
I øjeblikket sidder der en 266mhz.

Mvh
Carsten

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 05-02-03 15:30

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3e411bb2$0$150$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har en gammel PII som jeg gerne vil opgradere. Hvad den hurtigste
> processer der kan komme i og hvor kan jeg købe sådan en svend billigt?
> I øjeblikket sidder der en 266mhz.

Mener den hurtigste er PII 450MHz,

Jeg har ihvertfald en PII 400 liggende i overskud.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : No1

Dato : 05-02-03 15:33

> Mener den hurtigste er PII 450MHz,
>
> Jeg har ihvertfald en PII 400 liggende i overskud.

Det mener jeg også. Men hvis det er et opgraderingsspørgsmål, kan man i
nogle(de fleste?) motherboards (fx dem med BX chipset), bruge PIII CPU'er.

Jeg har fx brugt en PII 450Mhz i lang tid. Den døde så og blev udskiftet med
en PIII 500 Mhz. Samme socket. Men de hurtigste PIII brugere nogle andre
sockets. Dog kan man få en "dims" (slocket?) så man kan fx kan putte en 1400
Mhz celeron tualatin i. Se det er noget af et performance boost 266Mhz
PII -> 1.4Ghz celeron tualatin.

Fra : o&u

Dato : 05-02-03 15:59

On Wed, 5 Feb 2003 15:08:10 +0100, "Karen Stricker & Carsten Axelsen"
<strixelsen@get2net.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har en gammel PII som jeg gerne vil opgradere. Hvad den hurtigste
>processer der kan komme i og hvor kan jeg købe sådan en svend billigt?
>I øjeblikket sidder der en 266mhz.

Du skal lige finde ud af om bundkortet kun har fsb 66 MHz. Din 266'er
kører jo 4x66.

For den type cpu er det maksimale 333.

Skal det være hurtigereend det, er det en mulighed med celeron der går
op til 533 (i ppga modellen, det skal være).

De kan købes på www.ebay.com i socket370 udgave. Så skal man også
bruge en slot1-fcpga adapter. De fås i DK til 99.

Hvilket bundkort er det ?

mvh

John

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 05-02-03 17:45

tjaaa hvordan finder jeg ud af det?

Har ikke så meget forstand på den del af computere

Fra : o&u

Dato : 05-02-03 20:04

On Wed, 5 Feb 2003 17:45:21 +0100, "Karen Stricker & Carsten Axelsen"
<strixelsen@get2net.dk> wrote:

>tjaaa hvordan finder jeg ud af det?
>
>Har ikke så meget forstand på den del af computere
>"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

Opgradering er ikke noget simpelt, man bør give sig i kast med uden at
vide forskel på møtrik og skrue.

Et svar kan også være en færdig PC compaq type det og det, model det
og det, eller IBM type og model. Det står på æsken.

Der findes selvfølgelig analyse programmer der fortæller det.

www.sisoftware.co.uk sisoft sandra 2003.

eller det lille ctbios program.
http://www.clubedohardware.com.br/download.html

mvh

John

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 05-02-03 21:30

Jeg ved godt hvordan man opgraderer processoren men ikke hvordan man ser
hvilket bundkort der er i

Mvh
Carsten

Fra : o&u

Dato : 06-02-03 08:41

On Wed, 5 Feb 2003 21:29:42 +0100, "Karen Stricker & Carsten Axelsen"
<strixelsen@get2net.dk> wrote:

>Jeg ved godt hvordan man opgraderer processoren men ikke hvordan man ser
>hvilket bundkort der er i

Det er ordkløveri. Opgradere processoren er ikke bare at udskifte
cpu'en. Det er en samlet plan. Ellers er pengene givet ud til en cpu,
som ikke opfylder formålet.

Du er vel klar over, at din processor skal du købe på brugtmarkedet.
De forsvandt ud af handlen for ca. 2 år siden.
www.ebay.com f.eks.

mvh

John