Fejl i motherboard-ressourcer ?
Fra : Lars og Jane

Dato : 05-02-03 14:31

Hjælp!!!!!!!!!
Har lige købt en ny comp.
men efter installation af win 98se
kan jeg i " Enhedshåntering " se at der er en fejl i overnævnte.
den skriver at denne enhed er skyld i en ressourcekonflikt
( Code 15.) og såvidt jeg kan læse er det noget med
PCI -bus der gør det.
Jeg har også prøvet at inst. win xp og så virker alt
som det skal ?
Er det en fejl i bundkortet " ECS K7S5A "
for det kan vel ikke passe at det ikke kan køre win 98se
eller hvad ?
Jeg håber i ved bedre end mig.
Mvh Lars..

Fra : Leony

Dato : 06-02-03 12:01

"Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den skriver at denne enhed er skyld i en ressourcekonflikt
> ( Code 15.) og såvidt jeg kan læse er det noget med

Det er en resourcekonflikt, måske har du 2 kort i 2 pcislots som deler
irq. Hvis du har så prøv at flytte det ene kort til et andet slot. Du
skulle kunne se i manualen hvilke kort der deler irq.
Du kan læse mere om fejlfinding her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;133240

> Er det en fejl i bundkortet " ECS K7S5A "

Ikke det bedste bundkort, men mon ikke problemet kan løses.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars og Jane

Dato : 09-02-03 07:38

Nej jeg har kun et kort i mine pci porte
det er mit netkort
men jeg har også prøvet at fjerne det helt, men der er stadig fejl.
det mærkelige er også at, når min comp er lukket er der lys i mit keyboard
???
mystisk ikke ???

Fra : Leony

Dato : 10-02-03 07:50

> mystisk ikke ???

Jo.
Har du checket enhedshåndteringen om der er nogle enheder der deler IRQ?