Blå skærm på bærbar :-(
Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 14:34

Hej

Har et prob. med min bærbare (Toshiba Satelite 1800-412), den kan ikke
starte op, efter jeg har trykket BIOS password ind, begynder den at læse
Windows (WinXP Pro) ind, men så kommer der en blå skærm, hvor der står en
hel masse, om hardware osv, men også en fejlmeddelelse aller nederst, hvor
der står:

"Tekniske Oplysninger:
*** STOP: 0x00000ED (0x80EFC960, 0xC000009A, 0x00000000, 0x00000000)"

Spørgsmål 1:

Hvorfor kommer den ligepludselig med sådan en fejl ?

Spørgsmål 2:

Hvordan kommer jeg ind i BIOS på sådan en maskine ?

Spørgsmål 3:

Jeg har fundet ud af hvordan jeg booter op på DVD-drevet (F12 + Powerknap)
og så vælger [C] for at boote på CD-R.

Men så når jeg vælger at jeg vil reparere indstallation, ved at trykke R
eller ENTER, kommer der en Blå fejlskærm igen, med denne fejl:

"Tekniske Oplysninger:
*** STOP: 0x00000024 (0x001902F8, 0xF9CD7908, 0xF9CD7608, 0xF94EFBF1)

*** ntfs.sys - Address F94EFBF1 base at F9477000, Datastamp
3b7dc5d0"

Håber virkelig der én der kan hjælpe mig, da jeg bruger denne PC i skolen,
og at jeg ikke skal til at ha' den ud til Toshiba - for det tar' bare en
evighed før jeg får den igen (har prøvet én gang før - skulle ha' en ny
skærm på)

Mange tak på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : H. Johansen

Dato : 05-02-03 17:06

> Spørgsmål 1:
>
> Hvorfor kommer den ligepludselig med sådan en fejl ?

Kan det tænkes at XP retter i biosen eller lign ???

> Spørgsmål 2:
>
> Hvordan kommer jeg ind i BIOS på sådan en maskine ?

Det kan man vist kun fra windows !!
Gælder for satellite 1400-503

> Spørgsmål 3:
>
> Jeg har fundet ud af hvordan jeg booter op på DVD-drevet (F12 + Powerknap)
> og så vælger [C] for at boote på CD-R.

Du kan prøve at isætte Recovery CD sluk computeren, tryk C ned og tænd den
igen.

Herved "burde" den læse indholder at recovery cd'en ind..

NB ! Dette sletter alt på HD !!

> [...]
> og at jeg ikke skal til at ha' den ud til Toshiba - for det tar' bare en
> evighed før jeg får den igen (har prøvet én gang før - skulle ha' en ny
Det er dog bedre end den sler ikke virker

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 17:19

Hej

> Kan det tænkes at XP retter i biosen eller lign ???

Tjae det ved jeg ikke.

> Det kan man vist kun fra windows !!
> Gælder for satellite 1400-503

Har fundet ud af hvordan jeg kommer i BIOS, ("ESC" + "F1" når det Røde
Toshiba logo er der),
jeg ringede til Toshiba og han ga' nogle forskellige løsningsforslag.
Bl.a. at jeg skulle gå ind på www.bootdisk.com og hente XPBoot disketter.
Og det har jeg så gjort, og indlæst alle boot-disketterne, og jeg har valgt
R for genoprettelse,
men nu er det ligesom den er gået i stå, den skriver forneden på skærmen i
det hvide:
"Undersøger 19078 MB disk 0 på Id 0 på bussen 0 på atapi..."

Hvad betyder det så ?

Og hvad kan jeg gøre - og hvordan kommer jeg videre ?

Skulle jeg ha' valgt en hel ny indstallation istedet for ? Eller ville det
have givet samme resultat ?

Det er forhåbentlig ikke noget HW der gået itu ...

> Du kan prøve at isætte Recovery CD sluk computeren, tryk C ned og
> tænd den igen.

Jeg kan ikke indlæse Recovery-CD'en, da jeg har lagt XP Pro på maskinen.
Da det er den Windows vi bliver undervist i på skolen, så de har licens til
at alle elever må få den.

> Det er dog bedre end den sler ikke virker

Ja det er selvfølgelig rigtigt... :-/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 17:23

Hej

> Tjae det ved jeg ikke.

Glemte lige at skrive at jeg har været i BIOS og sætte den til "default"

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 17:34

Hej

> [...]
>
> Og hvad kan jeg gøre - og hvordan kommer jeg videre ?
>
> Skulle jeg ha' valgt en hel ny indstallation istedet for ? Eller

Ja nu har jeg så prøvet at ville lave en helt ny indstalleation, med det
resultat at lige efter den skrev:
"Undersøger 19078 MB disk 0 på Id 0 på bussen 0 på atapi..." så gik den i
en af de førnævnte fejl:

(((

Rigtig noget l..t

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Uni Bull

Dato : 05-02-03 18:00

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> *** STOP: 0x00000024 (0x001902F8, 0xF9CD7908, 0xF9CD7608, 0xF94EFBF1)
>
> *** ntfs.sys - Address F94EFBF1 base at F9477000, Datastamp

Alt andet lige, så lyder det som en harddsik der er på vej til de evige
bit-marker...
--
Uni Bull
København K

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-02-03 18:13

Hej

> Alt andet lige, så lyder det som en harddsik der er på vej til de
> evige bit-marker...

Pis os da :-/

Sig mig er det noget generelt for Toshiba Satelite - en fra min klasse har
nemlig også lige fået skiftet hans harddisk i sin Toshiba, samme model som
min ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Tom Christensen

Dato : 05-02-03 20:57

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.remove-this.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> *** STOP: 0x00000024 (0x001902F8, 0xF9CD7908, 0xF9CD7608, 0xF94EFBF1)
>
> *** ntfs.sys - Address F94EFBF1 base at F9477000, Datastamp

Du kan se forklaring til XP-fejlmeddelelserne her:

http://www.aumha.org/kbestop.htm

og her:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechn
ol/winxppro/reskit/prmd_stp_swhw.asp

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 06-02-03 09:58

"H. Johansen" wrote:

> Det kan man vist kun fra windows !!

Kan det være rigtigt?
Hvad nu hvis man er blevet voksen, og dermed vokset fra windows, og
benytter Linux istedet?
Så har man ikke mulighed for at rette i bios indstillingerne, eller hva?

--
/kenne
C makes it easy to shoot yourself in the foot.

Fra : H. Johansen

Dato : 06-02-03 14:43

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være rigtigt?

Nej jeg er blevet klogere i mellem tiden
Læs et af de tidligere indlæg.

Men til mit forsvar vil jeg sige, at det står det ikke noget om i alle
manualerne der fulgte med min bærbare !

VH Henrik

Fra : Christopher Tracy

Dato : 06-02-03 15:35

Hej

> Men til mit forsvar vil jeg sige, at det står det ikke noget om i alle
> manualerne der fulgte med min bærbare !

Også til dit forsvar - det står heller ikke i min manual til min PC :-/

Kan så lige afslutte, og sige at nu er den indleveret til Toshiba, da ingen
ting har hjulpet, heller ikke de forslag Supporten fra Toshiba ga'.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==