Hvilke system skal jeg vælge???
Fra : Michael Melby

Dato : 05-02-03 12:57

Hey!

Står og skal købe en ny computer. Valget står mellem disse 2 computer:

Computer 1:

CPU: P4 Northwood2 2.533GHz
Bundkort: Gigabyte - GF-8PE667 Ultra 2
Ram: DDR-SDRAM PC2700 (DDR333) - Samsung 512MB
Grafikkort: Gigabyte - Radeon 9700 PRO
Harddisk: Maxtor - DiamondMax Plus 9 120 GB Fluid m. 8MB

Computer 2:

CPU: P4 Northwood2 2.533GHz
Bundkort: Gigabyte - GA-8INXP
Ram: 2 x DDR-SDRAM PC2700 (DDR333) - Samsung 256MB
Grafikkort: Sapphire - Radeon 9500 PRO
Harddisk: Maxtor - DiamondMax Plus 9 120 GB Fluid m. 8MB

Hvad er jeres mening? Og hvilke af disse 2 systemer vil være bedst?

Jeg skal bruge computeren til at game på og surfe på internettet.

Mvh

Michael Melby

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-02-03 19:37

Michael Melby wrote:
> [...]
> Harddisk: Maxtor - DiamondMax Plus 9 120 GB Fluid m. 8MB
>
> Computer 2:
> Ram: 2 x DDR-SDRAM PC2700 (DDR333) - Samsung 256MB

Nr. 1 ser fornuftigt ud, men hvorfor dele RAM i 2 blokke
i 2eren og hvorfor mindre grafikkort?
- Pga. penge?

> Og hvilke af disse 2 systemer vil være bedst?

Kraftigst, helt klar nr. 1.

> Jeg skal bruge computeren til at game på og surfe på internettet.

Så burde det være rigeligt...

/Mikael

Fra : Michael Melby

Dato : 05-02-03 19:56

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nr. 1 ser fornuftigt ud, men hvorfor dele RAM i 2 blokke
> [...]

Nr 1s bundkort understøtter det nye DUAL ram! Så derfor skal man ha 2 stk
ram blokke.
Og det er pga penge! Har et beløb som ik må overskrides!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-02-03 20:20

Michael Melby wrote:
> Nr 1s bundkort understøtter det nye DUAL ram!
> Så derfor skal man ha 2 stk ram blokke.

Enten mener du nr. 2 ellers har du skrevet en blok
for lidt.

> Og det er pga penge! Har et beløb som ik må overskrides!

Okay, det har vi fleste jo ;)
Det du skal finde ud af, er hvad forskellen på bundkortet
med dual og det andet er performancemæssigt og derefter
vælge grafikkort og ram dertil.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.