Hvor meget falder en printer i værdi?
Fra : AN

Dato : 05-02-03 12:15

Hey

Hvor meget falder en printer i værdi? Jeg skal bruge en brugt printer, og
har mulighed for at købe en Lexmark farveprinter, der fra ny i 1998/1999
kostede omkring 1500,-. Jeg kender ikke nummeret på den, men hvis den
kostede 1500,- for 4-5 år siden, så kan den vel ikke koste det helt store i
dag, eller hva?

Mvh.
Anders

Fra : Christian Mygind

Dato : 05-02-03 12:20

AN wrote:
> Hey
>
> Hvor meget falder en printer i værdi?
Frit fald.

En Lexmark farveprinter kan lejlighedsvist erhverves for 3-400 kr. (nypris)
når kæderne sælger store partier.
Billige printere er så billige at mange køber ny i stedet for at skifte
farvepatron - det betyder MANGE tomme printere på brugtmarkedet - hvilket
presser prisen MEGET ned.
Jeg ville ikke give 100 kr. for en brugt Lexmark.

/Chr

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-02-03 13:02

Christian Mygind wrote:

> Jeg ville ikke give 100 kr. for en brugt Lexmark.

Jeg ville ikke betale for en Lexmark i det hele taget...

--
Martin L. Johansen

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 14:17

On Wed, 05 Feb 2003 13:01:33 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Jeg ville ikke betale for en Lexmark i det hele taget...

lol...ligeså her...jeg ville ikke eje den på mit lok** ...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-02-03 14:21

Fra : Peter Holm

Dato : 05-02-03 19:03

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har en præcis til det formål!

(skulle vi lige gi manden en chance??)

Fra : Leony

Dato : 06-02-03 12:11

"AN" <tox@xot.denmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> den, men hvis den kostede 1500,- for 4-5 år siden, så kan den vel
> ikke koste det helt store i dag, eller hva?

Printere falder i pris, lige som alt andet.

Hvis du køber en brugt printer, så find ud af hvad den kan
(specifikationer), find derefter ud af hvad du skal give for en ny med
de tilsvarende eller nyere specifikationer. Ulempen ved at købe brugt
er, i min mening, at man ikke ved hvordan tingene er blevet behandlet og
hvor meget de er brugt. Derfor ville jeg måske hellere give 500 kr mere
for noget nyt, med mindre jeg selvfølgelig var ligeglad.

Om du vil købe den brugte kommer jo også an på hvad du skal bruge den
til. Hvis du kun skal printe tekst, så er den garanteret glimrende, men
skal du printe billeder, så er teknologien kommet et stykke videre end
den var for 4 - 5 år siden.

Du skal også tage dens blækforbrug ind i billedet. Det er heller ikke så
fedt at købe en brugt printer til 200 kr, komme hjem og printe et
billede kun for at finde ud af at patronerne er tomme. Nye patroner er
absolut ikke billige, med mindre man selvfølgelig selv fylder op eller
lignede.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-03 18:44

In article <ul60a.52854$Hl6.6843302@news010.worldonline.dk>, AN wrote:
> [...]
> kostede omkring 1500,-. Jeg kender ikke nummeret på den, men hvis den
> kostede 1500,- for 4-5 år siden, så kan den vel ikke koste det helt store i

Det er kun laserprintere der holder ret meget værdi. Det er svært
at finde en brugt HP til under 2500 kr.

Lexmark har alldrig haft et helt stor navn, og jeg er enig med
de andre i, at forbrugsomkostningerne er store på Lexmark, hvilket
er en grund til ikke at købe dem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-02-03 17:48

In dk.edb.hardware, Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-
computer.local> says...
> de andre i, at forbrugsomkostningerne er store på Lexmark, hvilket
> er en grund til ikke at købe dem.

Men supporten er fortrinlig, mht forskellige OS'er. Jeg har valgt min
Lexmark af den årsag.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen