Fra scene til ny scene?
Fra : :o)

Dato : 05-02-03 09:34

Jeg har bygget min flash op i scener. Jeg kan sagtens gå fra scene 1 til 2
og videre til 3 - men nr. 4 har jeg kaldt for "design" - altså selv omdøbt
den i stedet for at lade den hedde "scene 4", og når jeg skriver at den skal
gå videre til "design", så sker der ikke en PIND, når man trykker på den
knap, der skulle få den action i gang.

Nogle der har nogen erfaring, idéer til hvad der måske er galt?

Mvh

Jane Mark

Fra : Peo

Dato : 05-02-03 11:01

Hvordan ser din kode ud?

/peo

Fra : :o)

Dato : 05-02-03 20:58

> Hvordan ser din kode ud?
>
> /peo

Den ser nu ud som følger:

on (release) {
gotoAndPlay("Scene 4", 1);
}

Men før havde jeg skrevet "design", da jeg havde kaldt den scene det navn,
og DER virkede den ikke. Nu har jeg så lavet det om til bare at hedde scene
1, 2, 3, 4, o.s.v. og nu duer det..
Kan det passe jeg ikke kan kalde mine scener for navne? Hvis jeg har mange,
hvilket jeg nok får, så bliver det jo noget rod at finde rundt i hvis de
bare hedder tal..?

Mvh
Jane Mark

www.janemark.dk

Fra : Peo

Dato : 05-02-03 22:05

Hmm sært at det ikke skulle virke...
Det eneste jeg umiddelbart kan spotte som et problem er at det aldrig er en
god ide at have mellemrum i navnene på scenerne.
Jeg har lavet et simpelt eksempel med 4 forskellige scener, med tilhørende
knapper der for filmen til at hoppe frem og tilbage imellem scenerne. Skriv
hvis du ønsker at jeg skal maile denne eksempel-fil til dig.
Flash 6.0 r25(MX), PC, 13,5 Kb, 2,5 Kb zippet.

/peo