Promise controller, problem med boot
Fra : Eivind Andreassen

Dato : 05-02-03 05:23

Jeg har en computer med et Asus A7V bundkort og en Seagate harddisk på
80 GB. Harddisken er forbundet til en Promise ATA-100 controller på
bundkortet. Når jeg tænder den finder den alm. BIOS ingen HD, mens
Promise BIOS'en finder harddisken. Når den så skal til at indlæse
systemet, kommer der en "Disk boot failure, insert system disk and
press enter" besked. Når jeg så trykker Enter en gang booter
operativsystemet (Windows XP) uden problemer. Hvad kan det skyldes?
Boot rækkefølgen i Bios er sat til at den skal boote fra onboard
controlleren først.

Fra : o&u

Dato : 05-02-03 09:05

On Wed, 05 Feb 2003 04:22:46 GMT, eivind@yanet.*nospam_dk (Eivind
Andreassen) wrote:

> [...]
>operativsystemet (Windows XP) uden problemer. Hvad kan det skyldes?
>Boot rækkefølgen i Bios er sat til at den skal boote fra onboard

Den har jeg vist også haft. Husker det næsten ikke, men jeg tror, at
det er virus check i bios, der skal disables.
Sådan er asus meget forunderlig.

mvh

John

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 05-02-03 14:08

>Den har jeg vist også haft. Husker det næsten ikke, men jeg tror, at
>det er virus check i bios, der skal disables.
> [...]

Den var slået fra men jeg prøvede at enable den og vupti! Asus er
skumle .. tak for hjælpen :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-02-03 09:43

eivind@yanet.*nospam_dk (Eivind Andreassen) crashed Echelon writing

> [...]
> operativsystemet (Windows XP) uden problemer. Hvad kan det skyldes?
> Boot rækkefølgen i Bios er sat til at den skal boote fra onboard

Er BIOS sat til at lede efter boot devices på andre enheder/controllere
efter den har ledt på onboard controlleren?

--
Bjarke Andersen