256 RAM bliver til 128?
Fra : Finn Holbek

Dato : 05-02-03 01:39

Hvorfor kan min PC ikke se at klodsen altså ER på 256? Iflg. BIOS skulle
systemet automatisk kunne genkende sådan en fyr...?

/Finn Holbek

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-02-03 01:42

"Finn Holbek" <fholbek@tdcadsl.dk> wrote in

> Hvorfor kan min PC ikke se at klodsen altså ER på 256? Iflg. BIOS
> skulle systemet automatisk kunne genkende sådan en fyr...?

Hvilket chipset og bundkort har du. Ikke alle chipset kan genkende
dobbeltsidet RAM og så finder den kun den halve mængde RAM af hvad du
har på klodsen. Svaret er nok at prøve og købe noget enkeltsidet RAM i
stedet, så burde din BIOS finde alle 256MB.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 05-02-03 02:19

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har på klodsen. Svaret er nok at prøve og købe noget enkeltsidet RAM i
> stedet, så burde din BIOS finde alle 256MB.

Motherboardet hedder Huston 3+, Chipsetet hedder Intel FW828.
Det understøtter op til 2 enkelt- eller dobbeltsidede DIMM- moduler.

Maskinen (Packard Bell) var født med 64 RAM, og efter nogen tid gav jeg den
64 mere,
og nu ville det være fedt med lidt mere power. Men det er åbenbart ikke så
ligetil som
det står i manualen...

Mvh. Finn

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-03 04:58

Hej Finn Holbek

"Finn Holbek" <fholbek@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 64 mere,
> og nu ville det være fedt med lidt mere power. Men det er åbenbart ikke så

Hvad med en BIOS-opdatering? Har det kunne løse dit problem???

Henrik, Slagelse

Fra : Finn Holbek

Dato : 05-02-03 08:59

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Finn Holbek

> den

> Hvad med en BIOS-opdatering? Har det kunne løse dit problem???
>
> Henrik, Slagelse

Jeg er hunderæd for at komme til at ødelægge maskineriet, men jeg har da
fundet og downloadet det jeg TROR er den rigtige update.... (bævre ryste;-P)

Mvh. Finn

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-02-03 17:12

Hej Finn

> [...]
>
> Jeg er hunderæd for at komme til at ødelægge maskineriet, men jeg har da
> fundet og downloadet det jeg TROR er den rigtige update.... (bævre

Det skal du såmænd ikke være. Her er en vejledning for alle der ønsker at
vide hvordan man flasher sin BIOS (det kalder man det at opdatere sin BIOS)

- lav en ren bootdiskette
- læg flashprogrammet ned på disketten (hedder f.eks. AMINF***.exe)
- læg BIOS-filen (ofte ********.rom) ned på disketten

- genstart maskinen
- kør programmet ved at skrive <AMINF***> efterfulgt af navnet på den
ROM-BIOS fil du har hentet...

- bemærk at du i stedet for stjernerne efter AMINF skal benytte det nummer
der passer til exe-filens navn...

Nu burde du være godt kørende - men husk hovedregel nr. 1: kontroller at der
ikke står f.eks. WRONG BIOS FILE, og du derefter trykker ENTER. Gå i så fald
UD AF PROGRAMMET og hent den rigtige Bios.

Følger du denne vejledning KAN DET IKKE GÅ GALT - medmindre strømmen går
mens du flasher... Men det sker jo ikke særlig tit, vel?

God fornøjelse.

Håber jeg fik dig til at tage det lidt roligere, så du igen bliver glad for
din maskine.

Mvh

Henrik, Slagelse

Fra : Frantz

Dato : 05-02-03 23:52

> Det skal du såmænd ikke være. Her er en vejledning for alle der ønsker at
> vide hvordan man flasher sin BIOS (det kalder man det at opdatere sin BIOS)
>
> - lav en ren bootdiskette

Hvad nu hvis der ikke er diskette drev i PC'en (ALDI's) har ikke diskettedrev

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 10-02-03 09:15

Hej Frantz

"Frantz" <ullered@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
BIOS)
> Hvad nu hvis der ikke er diskette drev i PC'en (ALDI's) har ikke
diskettedrev

Så kunne du måske brænde en boot-cd med cd-understøttelse -- husker jeg helt
forkert hvis jeg mener DR-DOS boot-cd kan klare dette?

Undersøger lige nærmere, og vender tilbage

Henrik, Slagelse