Upgradering - hvordan?
Fra : Per Frederiksen

Dato : 04-02-03 22:19

Jeg har en P2, 450 mhz,box,
bundkortet er ASUS 440bx,ultra2,scsi

Hvilken type cpu kan jeg upgradere med??

mvh
Per

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-02-03 11:55

On Tue, 4 Feb 2003 22:18:52 +0100, Per Frederiksen <pef@ddf.dk> wrote:

> Jeg har en P2, 450 mhz,box,
> bundkortet er ASUS 440bx,ultra2,scsi
>

> Hvilken type cpu kan jeg upgradere med??
>
> mvh
> Per

Hej Per
Hvilket Asus motherboard er det?
Da du skriver at dit mobo er med 440BX chipsættet. Er den største cpu du
kan sætte i en Tualatin 1.4ghz. Men det kan ikke gøres uden af du enten
køber en svinedyr converter. Eller du kan selv modder en fc-pga converter
så den kan køre med Tualatin cpuer.
Kik har for mere info.
http://digilander.libero.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
http://www.overclockers.com/tips965/

/Thomas

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 05-02-03 13:46

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> køber en svinedyr converter. Eller du kan selv modder en fc-pga
> converter så den kan køre med Tualatin cpuer.

Hvis spændingsregulatoren ikke kan gå længere ned end til 1,8 Volt, så
er det ikke en god ide at sætte en Tualatin på.
Der er ikke samme spændingsregulator på alle P2B-boards, nogle af de
senere revisioner har en der kan gå ned til 1,5 Volt.

Med 1,8 Volt så enten brænder den forholdsvist hurtigt af, eller kræver
meget kraftig køling.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-02-03 01:39

> Med 1,8 Volt så enten brænder den forholdsvist hurtigt af, eller kræver
> meget kraftig køling.

Hej
Det har du nok ret i. 1.8v er ikke sundt fra en Tualatin i længten.
Problemet er jo bare at man ikke ved det med sikkerhed før man har prøvet.
Det er jo ikke lige frem mange oplysninger man får ved at kikke på
producenternes hjemmeside. I følge de fleste producenter stopper BX440
boards ved celeron 533. Nogle har dog opdateret så de tager Coppermin
cpuerne med. Men jeg har endnu ikke set en officiel understøttelse af
Tualatin på BX400 boards.

/Thomas

Fra : o&u

Dato : 05-02-03 12:33

wrote:

>Jeg har en P2, 450 mhz,box,
>bundkortet er ASUS 440bx,ultra2,scsi
>

>Hvilken type cpu kan jeg upgradere med??

www.upgradeware.com

har slot-T adapter til 25 € købt hos www.jescomputer.de
15 € i forsendelse desuden.
Til tualatin, f.eks. 1400.
Nyeste beta bios fra asus skal anvendes. Flash den på med den gamle
cpu i.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/

Men du må lige finde ud af det rigtige navn på det asus bundkort.

Hvis det er asus p2b så er der mange revissions, og det skal det
studere nøje. Det står printet imellem PCI slots.

Kun visse revisions kan tage en slot-T adapter, og det er også kun
disse revisions, der kan køre med en modificeret fcpga adapter.

http://n.ethz.ch/student/sroland/p2b_procupgrade_faq.html

En egnet fcpga adapter fås fra www.datatel.dk under Diverse til 99,-
kr. Den er uden spændingsjumpere og er af type superslocket lll.
Hvordan denne modificeres:
står i dette skema:
http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_compatible_slotkets.html

mvh