Riffel .308 'Midland'
Fra : Henrik Nilsson

Dato : 04-02-03 21:02

Hej i gruppen.
Een af mine jagtkammerater er blevet tilbudt en brugt riffel i kaliber .308
af mærket 'Midland'. Er der nogen der kender til dette riffel mærke. Er det
korrekt, at det er Parker Hale variant?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-02-03 10:16

Ja det er korrekt at det er parker hale midland... en riffel i den billige
ende.

Mvh
Martin

Fra : JSC

Dato : 05-02-03 12:09

> [...]
..308
> af mærket 'Midland'. Er der nogen der kender til dette riffel mærke. Er

Ja det er en Parker Hale variant - Jeg har gennem 7 år brugt en Midland
cal.30.06 til jagt i fjeldet på Grønland. Det er en god og robust riffel med
en fin præcision. Låsegang er grov (for grov!) i mine øjne, så jeg ville
vælge noget andet i dag.....

De kommer typisk med et lakeret skæfte, men hvis man fjerne lakken og
oliebehandler det i stedet, bliver det helt godt.

Mvh.
Jørgen