Hvilket DVD-drev?
Fra : Jimmy

Dato : 04-02-03 19:38

Hej

Jeg skal have mig et DVD-drev, der er
1 - lydløst
2 - Regionsfrit

Jeg har kigget på Pioneer DVD-106S Slot-In Bulk, men stort set alle på
edbpriser.dk siger det larmer men kan støjdæmpes vha. et program på Pioneers
hjemmeside.

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette drev i forbindelse med
lyddæmpning og fjernelse af regionskodningen?

Mvh
Jimmy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-03 21:26

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har nogen erfaringer med dette drev i forbindelse med
> lyddæmpning og fjernelse af regionskodningen?

Det har jeg, da jeg har sådan et drev på andet år nu.
Det er rigtigt at drevet larmer en del i standard opsætningen, men det kan
sagtens ændres ved hjælp af det program du skriver om ovenfor.
Mht regionskodningen, så har jeg gjort det at jeg først opgraderede
firmware'n i drevet, og derefter bruger jeg DVD-Genie.
Det virker helt uden nogle problemer overhovedet.

Så jeg kan helt klart anbefale drevet.

Per

Fra : Jimmy

Dato : 05-02-03 08:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMbigfoot.com> wrote in message

> Det er rigtigt at drevet larmer en del i standard opsætningen, men det kan
> sagtens ændres ved hjælp af det program du skriver om ovenfor.

Ok - fedt.
Hvor meget vil du mene at det så larmer?
Det vigtigste er jo støjen, da jeg ikke vil kunne høre drevet når jeg ser
film...

> Så jeg kan helt klart anbefale drevet.

Ja jeg regner med det bliver det.
Problemet er vist blot at det kun fås to steder på edbpriser og de begge har
dem i rest-ordre...

Nogen der kender et sted de forhandler det?

mvh
Jimmy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-03 08:27

Jimmy wrote:

> Ok - fedt.
> Hvor meget vil du mene at det så larmer?

Jeg har ikke lavet nogle målinger, men det er helt klart hørbart mindre
larm.

> Problemet er vist blot at det kun fås to steder på edbpriser og de
> begge har dem i rest-ordre...
>
> Nogen der kender et sted de forhandler det?

Nej ikke mig, desværre.

Per