TV-OUT: HJÆLP
Fra : Nice1

Dato : 12-03-01 06:55

Hej allesammen

Jeg har for nylig købt et Winfast RivaTNT2 M64 kort med tv-out på. Det var
bulk, så uden manual og drivers men kun en stribe kabler. Problemet er at
jeg ikke aner hvordan jeg tilslutter det - jeg har ingen stik på mit TV der
passer til, kun på min video og de indgange hedder audio in og audio out.
Jeg vil gerne kunne se billede på TV'et istedet

Mange tak for hjælpen

M.v.h.
Hans-Christian Bruus

Fra : Madsen

Dato : 12-03-01 13:02

"Nice1" <dsl21602@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> passer til, kun på min video og de indgange hedder audio in og audio out.
> Jeg vil gerne kunne se billede på TV'et istedet

Grunden til at de er magen til de Phono-stik på din video der
hedder Audio-in og Audio-out er, at stikket er det man kalder
Composite. Den eneste forskel på Composite og Phonokabler
er at Composite er gule hvorimod Audio somregel er røde og
hvide. Selve stikkene er ens, men Composite er til billedsignaler.
Du vil kunne se samme stik på Sony´s Playstation f.eks.
Gul til billede og rød og hvid til højre og venstre lydkanal.

Hvis du ikke har Composite indgang på dit fjernsyn, så kan jeg
anbefale dig at få fat i et kabel hvor der er Composite i den
ene ende og scart i den anden. Scart kan du så koble til TV
eller video og derved få billedet overført fra graffikortet.
Den lokale TV-pusher må kunne lave sådan et stik til dig.

Prøv også at tjekke: <http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq/>

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Nice1

Dato : 12-03-01 19:28

Jeg har S-video på mit kort, og jeg skal altså derfor have et kabel som har
S-video i den ene ende og SCART i den anden?
Det lyder logisk

M.v.h.
H.C.

Fra : Madsen

Dato : 12-03-01 19:36

"Nice1" <dsl21602@vip.cybercity.dk> skrev:

> Jeg har S-video på mit kort, og jeg skal altså derfor have et kabel som har
> S-video i den ene ende og SCART i den anden?
> Det lyder logisk

Jo, men pas på med s-video. Mange TV kan ikke vise et s-video
signal. Mit eget kan ikke og det er ikke engang et år gammelt.
Hvis du ikke har et decideret s-video stik i dit TV, så vil jeg
anbefale dig at bruge Compiste til Scart istedet. Problemet med
TV og s-video er at billedet ikke kan vises i andet end sort/hvid
hvis de ikke har fuld understøttelse for s-video.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Nice1

Dato : 13-03-01 10:31

Jeg har ikke composite udgang på mit grafikkort

Æv

Fra : Madsen

Dato : 13-03-01 15:57

"Nice1" <dsl21602@vip.cybercity.dk> skrev:

> Jeg har ikke composite udgang på mit grafikkort

Nå, men så prøv om s-video virker til dit fjernsyn via
scart. Hvis du kun kan se s/h så kan man købe et lille
stik der omformer s-video til composite.
Et sådant stik fulgte med til mit Matrox G400 skærmkort.
Til mit tidligere Asus V3400 TNT fulgte der også et sådant
stik med, så det må da kunne købes separat også.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)