Ny disk og ghost af styresystem
Fra : jakob

Dato : 04-02-03 18:33

Jeg vil gerne vide om jeg kan lave et ghost img af mit styresystem på en
partion, og installere dette på en anden partition ved skift til ny
harddisk.

Det skulle gerne være et ghost til CD evt CDRW hvis dette er muligt. En
vejledning modtages med kyshånd

MVH

Jakob

Fra : JKJ

Dato : 04-02-03 18:48

Ja det kan sagtens lade sig gøre - jeg har nemlig lige gjort det samme.

Jeg brugte Norton Ghost, der i princippet fungerer vha. en bootdiskette. Mit
gæt er at du godt kan bruge CD/RW, men check lige internettet inden du
forsøger. Ellers er programmet helt enkelt og selvforklarende, så det er
lige til at gå til.

Håber det hjalp dig lidt

/John

Fra : Ole Nielsby

Dato : 04-02-03 21:17

JKJ <de@de.de> skrev:

> [...]
> gæt er at du godt kan bruge CD/RW, men check lige internettet inden du
> forsøger. Ellers er programmet helt enkelt og selvforklarende, så det er

Hvilket styresystem?

Med Windows XP skal man nok være opmærksom på at man
måske skal genaktivere - så vidt jeg ved indgår harddiskens
serienummer i beregningen af den nøgle der sendes til Microsoft
ved aktivering.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Á&f/ON

Fra : JKJ

Dato : 05-02-03 08:00

Det var Windows 2000, så du har nok ret i at WinXp skal genaktiveres. Her
kan jeg desværre ikke hjælpe

Fra : Leony

Dato : 05-02-03 08:14

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> skrev i en meddelelse

> Med Windows XP skal man nok være opmærksom på at man
> måske skal genaktivere - så vidt jeg ved indgår harddiskens
> serienummer i beregningen af den nøgle der sendes til Microsoft
> ved aktivering.

Harddiskserienummer er omfattet af aktiveringskoden, men hvis det er det
eneste som ændres er en genaktivering ikke nødvendig.
http://www.annoyances.org/exec/show/article03-200
http://www.microsoft.com/piracy/basics/activation/mpafaq.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: