For hestens skyld
Fra : Berit Nielsen

Dato : 04-02-03 18:11

Jeg sidder lige her og tænker på hvor mange af jer,
der benytter alternativ behandling på jeres heste ?
Eller på anden måde gør noget godt for jeres heste.

Jeg tror bestemt der er mere imellem himmel og jord,
end man sådan lige kan bevise.
Og jeg ved at mange opnår gode resultater med det alternative.
Derfor var jeg lidt nysgerig på hvad i har prøvet,
og samt at høre lidt om hvad i syntes om de forskellige ting.

Selv er jeg blevet varmt tilhænger af massage til mine heste.
Det er nok det bedste man kan gøre for sin hest.
Med Wendy som har stået stille,
og været syg har jeg rigtigt kunnet se fordelene i massagen,
og har kunnet se fra gang til gang hvad den gør for min hest.
Og det er bestemt en oplevelse jeg vil råde alle uanset hestens alder og
brugs anvendelse til at prøve.

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 04-02-03 21:34

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder lige her og tænker på hvor mange af jer,
> der benytter alternativ behandling på jeres heste ?

Jammen, har man noget at miste (ud over sin egen stædighed)?

> Eller på anden måde gør noget godt for jeres heste.

Dét giver vel næsten sig selv!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Berit Nielsen

Dato : 04-02-03 22:39

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> "Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jammen, har man noget at miste (ud over sin egen stædighed)?
> [...]

Måske er det bare mig, men jeg kan ikke rigtigt se sammenhængen i mine
spørgsmål & dine svar. ??

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 05-02-03 01:38

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en
meddelelse

De fleste konventionelle læger tror ikke på alternativ behandling, uanset
hvor klare beviserne er eller hvor lidt der skal til. Homøopatisk medicin
koster f.eks. ikke særligt meget og er ikke skadeligt på nogen måde - man
kan ikke engang måle indholdet i vandet, så vidt jeg er informeret. Derfor
mener jeg ikke, at man har noget at miste. Hjælper midlet, er det godt -
hjælper det ikke, har man måske spildt lidt tid og en smule penge. Og de
konventionelle læger har måske mistet deres stædighed, hvis de prøvede lidt
forskelligt og var lidt åbne.

- at man gør noget godt for sine heste, ikke!?

> Måske er det bare mig, men jeg kan ikke rigtigt se sammenhængen i mine
> spørgsmål & dine svar. ??

Håber det går bedre nu.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Berit Nielsen

Dato : 05-02-03 14:18

Nåååå .... Så faldt tiøren.
Tak for uddybningen.

Hilsen Berit N

Fra : Zirfelt

Dato : 04-02-03 22:07

"Alternativ behandling på heste"? Ja da.
Jeg har flere gange brugt healing på heste, og ikke bare hvis de fejler
noget, men også hvis en hest er nervøs.
Jeg bruger Aloe Vera til alt der hedder sår, mug, skæl osv.
Jeg har også haft en ude flere gange, der kan telepati med dyr. Og ja, jeg
ved det for mange lyder som lidt for ????? Men det har faktisk passet, det
hun fortæller.
Jeg glæder mig til at høre jeres andre erfaringer.

--
Fortsat god og positiv aften

ZIRAX
v. Irene Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : Tanja Bromley

Dato : 04-02-03 22:40

Interessant emne!

Jeg er stort set klar på at prøve ALT alternativt, hvis det kommer dertil -
selv de ting, der går totalt ud over min forstand (som f.eks. radiologi).
Jeg er vist generelt også temmelig alternativ - hvis man kan sige sådan. -
Jeg bruger urter til mine heste, bl.a. med stor succes til kolik - og jeg
har også fået udført telepati på to af mine heste pga. nogle problemer, som
jeg så ku' få rettet op på.

Mit nyeste skud på stammen er at forsøge mig med pendulering - selv.
De fleste mennesker kan efter sigende gøre det, fordi det er
underbevidstheden der "taler" - så det skal da klart afprøves.

Men jeg tror, det er vigtigt, man skelner lidt også. - Står man med en akut
syg hest, skal man tilkalde dyrlæge, før man "eksperimenterer" med alt
muligt andet. - Det er en vigtig regel at efterleve, mener jeg.
Men som supplement, eller efterbehandling, synes jeg alternativ medicin er
knaldhamrende godt ! Jeg har kun positive erfaringer med det !

Healing har jeg endnu til gode at opleve livé - men der kommer måske en
healer på besøg herovre på øen til foråret, og så skal jeg da klart være med
og kigge over skulderen

Mvh. Tanja

Fra : Musen

Dato : 05-02-03 11:43

> Jeg sidder lige her og tænker på hvor mange af jer,
> der benytter alternativ behandling på jeres heste ?

Næææh det mest alternative jeg har været ude i, er vist hvidløg....Og så
T-Touch hvis man kan kalde det alternativt...

> Eller på anden måde gør noget godt for jeres heste.

At gøre noget godt for sin hest er vel ikke altid ens betydende med at det
er alternativt? Jeg mener, bare det at blive nusset eller striglet, det er
vel egentlig at gøre noget godt for sin hest ikk´?

> Jeg tror bestemt der er mere imellem himmel og jord,
> end man sådan lige kan bevise.

Tjae...Det tror jeg nu også...Har bare ikke lige fundet ud af, hvad jeg tror
på endnu, og da der er ufatteligt mange som gerne vil tjene penge på "det
derude" så har jeg endnu ikke brugt penge på det...

klip---

> [...]
> og har kunnet se fra gang til gang hvad den gør for min hest.
> Og det er bestemt en oplevelse jeg vil råde alle uanset hestens alder og

Jo massage bruger jeg skam også af og til...Det er faktisk også en god måde
at få en god kontakt til sin hest på selvom den ikke fejler noget....Og så
er det bare skønt at se hvor meget hesten nyder det. Hvis jeg masserer Nilco
på baglåret, løfter hun benet og strækker halsen helt frem. Og så er det jeg
skal til at passe på at hun ikke vælter af nydelse *GGG*

Venlig hilsen Musen

Fra : Anet

Dato : 05-02-03 13:40

Alternativt behandling som psykisk brug. En hestevisker til en problemhest
jeg ville købe. En hestevisker er jo en autodidact hestepsykolog. Nu findes
der jo ligefrem et undervisningsforløb hvis hesteviskerne er under Parellis
vinger.....hvor der skal op til prøver og godkendes inden de kan gå videre i
deres uddannelse. Se evt.
http://www.parelli.dk
Har været på kursus også uden hest med Ute Lehmann. Ganske godt og
lærerigt...

--
Hilsen
Annette