Hvilke ram skal jeg købe?
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 16:21

Hej igen.

Jeg vil gerne have lidt flere ram men er lidt i tvivl om, hvad der egenligt
yder bedst.

Jeg har;

Amd Athlon 1800 XP
ECS K7S5A bundkort, med 256MB Pc2100 ram fra mærket V-Data.
Win XP.

Jeg kører ikke tunge programmer, det tætteste på det, bliver nok Office XP
og ang. spil SimCity 4 som er det eneste jeg spiller pt.

Hvad vil være klogest at putte i?
Købe en 512MB Pc2100 ram så jeg har 768MB Pc2100 eller en 512MB Pc2700 ram
fra enten Kingston eller Samsung? Og så kun bruge den og sælge/gemme Pc2100
ram-blokken af vejen?

Hvad giver bedst? Jeg er meget i tvivl.
Alt modtages med kyshånd
mvh
Benny

Fra : Luhmann

Dato : 04-02-03 17:03

> [...]
> Købe en 512MB Pc2100 ram så jeg har 768MB Pc2100 eller en 512MB Pc2700 ram
> fra enten Kingston eller Samsung? Og så kun bruge den og sælge/gemme

Du skal ikke give ret meget mere for at få en blok pc2700 og jeg tror du vil
mærke større forskel ved at vælge den end ved at have 768MB pc2100, når du
ikke kører hukommelseskrævende programmer. Og så kan du jo sælge din gamle
blok og så vil jeg skyde på at du har både den bedste og den billigste
løsning.

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 17:14

Jeg mener slet ikke K7S5A understøtter PC2700, så hvis du ikke har i sinde
at skifte bundkort foreløbig. Vil ekstra 521 PC2100 virke bedre. Regner du
derimod at skifte bundkortet er PC2700 den bedste løsning, så er du fri for
at skifte alle ram senere.

ThomasT

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 17:33

"Thomas" <thth@teliamail.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
> derimod at skifte bundkortet er PC2700 den bedste løsning, så er du fri

Det er faktisk rigtigt når jeg tænker over det. Den understøtter det ikke.
Hvor ligger forhindringen? For jeg har opdateret bios med den nyeste
Cheepobios men jeg ved ikke om det er bios'en der forhindre Pc2700 eller
hvor ligger forhindringen?

Ville en Pc2700 ram-klods bare kører som Pc2100 eller?

mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 19:09

Jeg ved ikke om en stang PC2700 og en stang PC2100 kan køre sammen, men mon
ikke. Det kan da prøves. Så kan du bare sælge PC2100 hvis det ikke virker.
For Bundkortet kan godt køre PC2700, bare kun på PC2100 hastighed.

ThomasT

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 19:13

> [...]
> ikke. Det kan da prøves. Så kan du bare sælge PC2100 hvis det ikke virker.
> For Bundkortet kan godt køre PC2700, bare kun på PC2100 hastighed.

Ja tænkte jeg nok. En Pc2700 og en Pc2100 stang skulle gerne kunne kører
sammen, men den højeste begrænsen af den laveste. Så de kommer begge til at
kører som to Pc2100 stænger, hvis jeg husker korrekt.

Men tak for svar Thomas ;)

mvh
Benny

Fra : Leony

Dato : 05-02-03 08:20

> [...]

> ikke. Hvor ligger forhindringen? For jeg har opdateret bios med den
> nyeste Cheepobios men jeg ved ikke om det er bios'en der forhindre

Chipset skulle jeg mene.

> Ville en Pc2700 ram-klods bare kører som Pc2100 eller?

Ja, med mindre du overclocker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Joe Sandøe

Dato : 05-02-03 17:43

-SNIP- Benny skrev:
> Jeg har;
>
> Amd Athlon 1800 XP
> ECS K7S5A bundkort, med 256MB Pc2100 ram fra mærket V-Data.
> Win XP.
-SNIP-
> [...]
> Købe en 512MB Pc2100 ram så jeg har 768MB Pc2100 eller en 512MB Pc2700 ram
> fra enten Kingston eller Samsung? Og så kun bruge den og sælge/gemme

Ram-typerne virker fint sammen (husk at se efter om dit bundkort
understøtter dobbel-sidet ram)
Vil du clokke din maskine?
Hvis nej, så giver PC2700 ram intet til din maskine. Tallet står kun for
hvor højt rammen minimum kan køre i MHz. Da dit bundkort "kun" understøtter
133 MHz på bussen, kan du ikke bruge differencen, op til de 166 MHz som
PC2700 kan klare, til noget som helst..........andet end. Hvis dine
nuværende ram ikke kan klare at køre CL2, og du ønsker denne ramtiming, så
burde det med garanti være muligt at kunne gøre dette med PC2700 ved 133MHz.
En anden grund kunne være at du ønsker noget mere fremtidssikret ram, som du
kan tage med over i et nyere bundkort som eventuelt understøtter 166MHz på
rammen.
Som en anden i tråden sagde, prisen er næsten den samme, så jeg ville gå
efter PC2700

VH Joe