Granite Bay ikke til at få, måske man
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-03 15:47

Jeg kan se on-line shopsne er begyndt at flytte leveringsdatoerne hen i
marts, så nu tror jeg at jeg venter på Springdale i stedet.

http://www.deviantpc.com/coranto/EpuEFykZFljAkveErb.shtml

800 Mhz FSB (4*200 Mhz) lyder jo besnærende, så selv hvis man i starten
nøjes med en Northwood er opgraderingsmulighederne nok klart bedre med
Sprigdale fremfor Granite Bay der mere og mere ligner en blindgyde lige
som fx. Slot 1 i sin tid.

Mvh

Bruno

Fra : o&u

Dato : 05-02-03 20:07

On Tue, 04 Feb 2003 15:47:13 +0100, "iddqd@worldonline.dk"
<iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>nøjes med en Northwood er opgraderingsmulighederne nok klart bedre med
>Sprigdale fremfor Granite Bay der mere og mere ligner en blindgyde lige

Ja, granite bay er jo halvgående derved kun at kunne udnytte pc2100
ram, i disse tider hvor der fås pc3500 ram.

Sis655 er langt bedre. Udnytter pc3200. Men vil du have Intel, så
vent.

mvh

John

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-02-03 10:00

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Ja, granite bay er jo halvgående derved kun at kunne udnytte pc2100
> ram, i disse tider hvor der fås pc3500 ram.

Det understøtter da også PC2700, ik'? Se i øvrigt linket i min signatur og
find ud af at man _ikke_ gider køre asynkron hastighed med dualchannel
DDR...

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : o&u

Dato : 06-02-03 10:41

On Thu, 6 Feb 2003 09:59:35 +0100, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det understøtter da også PC2700, ik'? Se i øvrigt linket i min signatur og
>find ud af at man _ikke_ gider køre asynkron hastighed med dualchannel

Nej, Granite bay er lavet til DDR266 og tangerer rambus ram med det.

http://firingsquad.gamers.com/hardware/asus_p4g8x_e7205_review/

viser at de kan komme op på fsb 153 MHz overclocking. Der er et stykke
ved til fsb166, som er pc2700.

Et andet review overclocker til fsb180:
http://www.hardocp.com/article.html?art=Mzk4LDQ=

Så på en måde har du ret. Intel laver jo ikke P4 til fsb 4x166=666 men
kun til 4x133=533.

Din link er da udmærket at skrive sig bag øret. Er gjort. Køb Crucial
pc2700 i UK.

mvh

John