Tidspunkt at købe computer på?
Fra : CB

Dato : 04-02-03 15:49

Jeg står med den ene fod ude af døren for at smutte afsted og købe en ny
computer, system G3 hos http://www.edb-mix.dk/ Og så har jeg alligevel fået
kolde fødder... hvornår kommer næste generation af processorer, de nye AMD
f.eks.? Er det et (specielt) dårligt tidspunkt at købe på? Jeg ved godt at
computerne falder i pris hele tiden, men jeg har hørt en fugl synge om at
det i meget høj grad kan betale sig at vente et stykke tid.

CB

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-02-03 16:01

> [...]
> computerne falder i pris hele tiden, men jeg har hørt en fugl synge om at
> det i meget høj grad kan betale sig at vente et stykke tid.

'Så ku vi jo lave en klub'... (sådan er det altid)

Din hardware vil altid være forældet en måneds tid efter indkøb hos
PC-handler
(eller 6 måneder før indkøb hvis du har set 'et godt tilbud hos Fona')

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Klaus

Dato : 04-02-03 16:13

CB wrote:
> [...]
> tidspunkt at købe på? Jeg ved godt at computerne falder i pris hele
> tiden, men jeg har hørt en fugl synge om at det i meget høj grad kan

Hvis du venter kommer der et bedre tilbud - du står bare i samme situation
og har ikke haft glæde af din PC i den mellemliggende tid!
Klaus

Fra : Frantz

Dato : 04-02-03 22:31

"CB" <onkavato@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> computerne falder i pris hele tiden, men jeg har hørt en fugl synge om at
> det i meget høj grad kan betale sig at vente et stykke tid.

Hej CB

Jeg har været inde og set er lidt i tvivl om hvad der menes med "monteret" når de skriver
Byg Selv Systemer. Som jeg læser der er MB, CPU, Cooler monteret "fast" i kabinet dvs. der
er lagt
pasta mellem CPU og Cooler, men hvad er så ikke "monteret" ?

her <citat>

Fælles for alle 21 Byg Selv Systemer:
Alle vores "Byg Selv Systemer" er opbygget i 3 moduler som du frit kan vælge.
Vi har i alle moduler monteret Motherboard, CPU, Pasta, og Cooler, og alle de små
ledninger til Start og Led o.s.v., der er selvfølgelig alle driver og manualer med, men
ingen Windows. Systemet er testet inden det forlader vort værksted.

mvh Frantz

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 09:54

On Tue, 4 Feb 2003 22:31:04 +0100, "Frantz" <ullered@sunsite.dk> wrote:

> [...]
>er lagt
>pasta mellem CPU og Cooler, men hvad er så ikke "monteret" ?

En komplet PC består jo yderligere bl.a. af floppydrev, CD-drev,
hartddisk, (+kabler til disse), netkort, grafikkort etc...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 05-02-03 13:27

Thore Sorensen wrote:

> En komplet PC består jo yderligere bl.a. af floppydrev,

Floppydrevet er på vej ud, der bliver solgt nye pc'ere uden..

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 14:16

On Wed, 05 Feb 2003 13:26:53 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Floppydrevet er på vej ud, der bliver solgt nye pc'ere uden..

Ja, jeg læste at Aldi's seneste stunt (ca. december 2002) var uden
floppydrev.... Der er da adskillige situationer, hvor floppydrevet er
eneste eller nemmeste udvej...Sjovt sted at spare...:(

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-02-03 16:54

> Ja, jeg læste at Aldi's seneste stunt (ca. december 2002) var uden
> floppydrev.... Der er da adskillige situationer, hvor floppydrevet er
> eneste eller nemmeste udvej...Sjovt sted at spare...:(

Tværtom - fedt sted at spare imho - også selvom det teoretisk kun er en
50'er.

Overførsler må kunne klares med enten internet eller CD rom (evt.
brændbare).

Fra : Per S. Christensen

Dato : 05-02-03 18:18

On Tue, 4 Feb 2003 15:48:46 +0100, "CB" <onkavato@hotmail.com> wrote:

> [...]
>computerne falder i pris hele tiden, men jeg har hørt en fugl synge om at
>det i meget høj grad kan betale sig at vente et stykke tid.

Når en ny CPU kommer på markedet er den som regel meget dyr, men taber
også meget værdi over det første kvartal, Når den er ved at være
billig ja så kommer der en ny. osv.
Så får at få mest PC for pengene villle jeg købe den næst største CPU,
og bruge de penge jeg sparer på bedre bundkort eller skærm eller......

Kort sagt der vil altid være noget at vente på....
Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen