Kan du anbefale et godt tastatur ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-03 15:51

Jeg skal have mig et nyt tastatur, da jeg synes at mit Logitech Cordless
Desktop Pro ikke er særligt lydløst/rart.
Det må gerne være med mange ekstra knapper (e-mail, www, osv) som man evt.
selv kan "programmere".
Det er ikke noget ufravigeligt krav at det skal være trådløst, men det ville
da være rart hvis det var
Men de vigtigste faktorer er tasternes "lyd", samt ekstra taster.

Har du et bud på hvad jeg skal købe ?
(selvfølgelig indenfor en rimelig pris ramme - max 1000,- kr.)

Per

Fra : Leony

Dato : 05-02-03 08:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMbigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:3e3fd331$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> det ville da være rart hvis det var
> Men de vigtigste faktorer er tasternes "lyd", samt ekstra taster.

Jeg kan godt lide tastelyden/tastegangen på Microsoft's "nye" tastatur:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544627901
Det fåes også i en trådløs udgave med tilhørende mus. Det eneste jeg
synes det mangler er et scrollhjul, ligesom Logitech's.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-02-03 19:41

Leony wrote:

> [...]
> fåes også i en trådløs udgave med tilhørende mus. Det eneste jeg
> synes det mangler er et scrollhjul, ligesom Logitech's.

Tak for hjælpen.
Jeg endte dog med at købe et Logitech:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637917
Efter at jeg havde prøvet både det, og så det MS keyboard du anbefalede, så
syntes jeg ikke at der var den store forskel på "følingen" af tasterne.
Logitech vandt dog både på prisen, samt i kategorien "ekstra knapper".

Per

Fra : Leony

Dato : 07-02-03 10:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMbigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:3e42ac30$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Tak for hjælpen.

Velbekomme.

> Efter at jeg havde prøvet både det, og så det MS keyboard du
> anbefalede, så syntes jeg ikke at der var den store forskel på
> "følingen" af tasterne.

Jeg har læst flere der synes at Logitech's knapper "knirker". Er det
noget du kan nikke genkendende til?
Jeg har selv et Logitech tastatur, men jeg synes ikke det "knirker"
eller det der ligner, til trods for at det bliver brugt flittigt hver
dag.
Jeg har prøvet det tastatur du har købt i div. butikker, men synes at
det måske "knirker", men det kan være at det er fordi det er en
udstillingsmodel, som måske bliver straffet ud over det sædvanlige.

> Logitech vandt dog både på prisen, samt i
> kategorien "ekstra knapper".

Tror det er første gang at jeg har set den dyreste model vinde i
kategorien pris
Jeg er glad for scrollhjulet i venstre side. Hvis du siger god for
tasterne tror jeg også jeg har fundet mit nye tastatur.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-02-03 15:37

Leony wrote:

> [...]
> Jeg har selv et Logitech tastatur, men jeg synes ikke det "knirker"
> eller det der ligner, til trods for at det bliver brugt flittigt hver

Jeg brugte et Logitech Cordless Desktop Pro før, og det var kun ca. 3 mdr.
gammelt, men hold k**t hvor det larmede i knapperne.
Det nye er heller ikke helt lydløst, men det er mindst lige så godt (eller
dårligt) som IBM tastaturet.

> Jeg har prøvet det tastatur du har købt i div. butikker, men synes at
> det måske "knirker", men det kan være at det er fordi det er en
> udstillingsmodel, som måske bliver straffet ud over det sædvanlige.

Ja det kunne jo være en mulighed.

> Tror det er første gang at jeg har set den dyreste model vinde i
> kategorien pris

Hmm, det var mærkeligt. jeg synes bestemt at det IBM tast. jeg prøvede hos
Intercon kostede 399,- men det har måske været en anden model end det på
edbpriser.

> Jeg er glad for scrollhjulet i venstre side. Hvis du siger god for
> tasterne tror jeg også jeg har fundet mit nye tastatur.

Jeg tror at hvis man skal have meget bedre taster, så skal man nok et godt
stykke op i en anden prisklasse.

Per

Fra : Leony

Dato : 10-02-03 07:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMbigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:3e43c4a1$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> mdr. gammelt, men hold k**t hvor det larmede i knapperne.
> Det nye er heller ikke helt lydløst, men det er mindst lige så godt

Jeg må prøve at teste et helt friskt tastatur. Takker.

> Hmm, det var mærkeligt. jeg synes bestemt at det IBM tast. jeg
> prøvede hos Intercon kostede 399,- men det har måske været en anden
> model end det på edbpriser.

Det er ikke umuligt. Jeg tænkte kun på det Microsoft jeg foreslog.

> Jeg tror at hvis man skal have meget bedre taster, så skal man nok et
> godt stykke op i en anden prisklasse.

Det er ikke sikkert, nogle gange kan man være heldig.