Flash probs
Fra : Rune Thougaard

Dato : 04-02-03 14:41

her inde på www.dalgaards.dk starter siden med lidt flash men hvis der nu er
en bruger som ikke har flash installeret. kan brugerne jo ikke komme frem
til næste side..!! er der nogle kode som kan hen vise brugeren frem til den
næste siden hvis personen ikke kan se siden..??
Eller er der en anden snart måde at gøre dette på..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 04-02-03 15:09

Hej Rune!

Det du skal gøre er at 'redirecte' - altså henvise brugeren til den side der passer bedst
til brugeren.
Dem der har det fornødne plugin for flash-siden at se, og dem der ikke har plugin'et
sendes videre forbi flash-siden (eller de bliver bedt om at hente plugin'et).

En sådan omgang plugin-check og redirect kan godt være noget af en rodebutik at give sig i
kast med, men heldigvis har Macromedia udviklet et såkaldt Deployment-Kit der gør al
arbejdet for dig. Det er meget let at anvende, og du kan få det lige som du vil have det;
redirect, opgrader plugin, hvilken version af plugin skal brugeren have osv.

Download - og læs mere om - MM's Deplayment Kit her:
http://www.macromedia.com/software/flash/download/deployment_kit/

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 04-02-03 15:09

Men det er da ikke brugeren det skal download det der kit..??
Kan jeg download det der kit uden at have bruger ID
eller hvordan får jeg fat i alle de der ID

mvh. Rune Thougaard

Fra : Peo

Dato : 04-02-03 15:25

prøv at læs hvad der står omkring det derinde... Det hele er meget vel forklaret
MM vil gerne have at du 'melder dig ind' og får et ID... Det er gratis.
/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 04-02-03 16:38

Ok nu har jeg downloadet det der kit men hvad er det for nogle af filerne
jeg skal ligge ud..!! for at det vil komme til at virke..??

Fra : Peo

Dato : 04-02-03 17:24

Læs! - Det hele står meget udførligt beskrevet.

/peo

Fra : Rune Thougaard

Dato : 04-02-03 20:47

Jeg er ikke så god til eng. så jeg har lidt opgive at finde ud af alt der
der står der jeg tror bare jeg fjerner det der flash jeg har på min side..!!
www.dalgaards.dk