Bærbar og Mus
Fra : PsykoFrans

Dato : 04-02-03 14:27

Hej Gruppe.

Jeg har to spørgsmål.
Jeg overvejer at købe en bærbær computer.
Jeg har kigget på en Amitech 2,5 Ghz, 512 MB RAM, 40 GB HDD.
Den koster 18000 kr. Det er den prisklasse jeg har regnet med.
Er der nogen der har erfaringer med en Amitech, positiv/negativ. Jeg har
hørt at Amitech yder en god service efter købet. Det vil jeg godt betale for
da computere ikke er det jeg ved mest om.

Desuden skal jeg jo have en mus til den. Hvad kan i anbefale. Den skal være
optisk, men det er ligemeget med trådløs.

--
PsykoFrans

Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 17:20

Ellers vent, jeg er næsten sikker på Aldi kommer med et bærbar tilbud snart
igen. Den de havde sidst har de samme specs som dem du nævner (mener endda
at det er næsten samme pc). Den kostede bare kun 14000,- og det er endda 4-6
mdr. siden. Aldi yder i hvertfald god service ved jeg. Der skal ikke meget
til før de giver ny pc eller pengene tilbage. Men husk alligevel en ekstra
total garanti. Det kan godt betale sig. For en bærbar holder næsten med
sikkerhed ikke de 4 år forsikringen gør.

ThomasT

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-02-03 17:59

In article <3e3fe839$0$24704$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, Thomas wrote:
> [...]
> total garanti. Det kan godt betale sig. For en bærbar holder næsten med
> sikkerhed ikke de 4 år forsikringen gør.

Min erfaring er at bærbare er lidt mere udsatte, men at de
bortset fra batteriet sagtens kan holde over 4 år. Jeg ved
ikke hvornår det var smart med en 75MHz Pentium og 640x480.
Men jeg har da en velfungerende stående.

Det er muligt at ikke-mærkevare dør hurtigere.

Totalgarantien er kun god hvis den dækker nedslidt batteri.

Fra : Thomas

Dato : 04-02-03 18:44

Jeg slæber og så min frem og tilbage fra skole hver dag, samt bruger den som
GPS i båden og bilen. Så kan det næsten ikke undgåes ot den får lidt
skrammer.

Thomas

Fra : Jacob Winther

Dato : 04-02-03 22:34

Jeg har desvære oplevet at Amitech har moral til at smide en standart cpu i
en bærebar PC hvilket resulterede i at dårlig levetid og meget kraftig støj
fra blæseren. Jeg følte mig snydt ! og fik mig en Toshiba i stedet´.

mvh Jacob

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-02-03 23:39

Toshiba har også lavet samme nummer... sådan er det når man fokusere mere på
prisen end på det man i virkeligheden får for pengene, men det er vist en
anden kanal ;) dk.forbruger lol

mvh.

Claus