Forskellige Samsung Ram
Fra : Kenneth Boye

Dato : 04-02-03 10:52

Hej NG

Hvad betyder de forskellige modelnumre på Samsungs DDR2700 ram?
Fra den ene forhandler er det: M368L3313DTL-CB3
Fra den anden er det model: M368L3223DTL-CB3

Øveste er fra www.midtdata.dk
Nederste er www.shg.dk

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Michael

Dato : 04-02-03 11:30

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> wrote in message
> [...]
> Fra den ene forhandler er det: M368L3313DTL-CB3
> Fra den anden er det model: M368L3223DTL-CB3

Så vidt jeg kan se på Samsungs side, er det noget med opdelingen af
hukommelsen. Den øverste har 16 chips, den nederste har 8 chips, som dog er
dobbelt så store. Men der er sikkert nogle der kan forklare det bedre end
mig.

Jeg har kig på samme ram, så er der nogen der ved, om begge moduler er lige
OC-venlige, eller om der er forskel ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 12:26

> Jeg har kig på samme ram, så er der nogen der ved, om begge moduler er
lige
> OC-venlige, eller om der er forskel ?

Hvis jeg ikke tager helt fejl, skal du finde nogle der hedder CTL i stedet
for DTL! Det er dem der er mest overclocking venlige...! (Mener at have læst
det i forum på www.overclocking.dk en gang...)

Asger

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 04-02-03 23:35

Bare køb Kingston HyperX PC 3500... De er fine... Samsung sucks forvildt ;)

mvh.

Claus

Fra : S@ndman

Dato : 05-02-03 08:15

"Claus Krogsgaard" <newz.ck@krogsgaard.org> skrev i en meddelelse
> Bare køb Kingston HyperX PC 3500... De er fine... Samsung sucks forvildt
;)

> mvh.

Ret fed begrundelse.....)

Hvad betyder CL 2,5 - det står på mine nye Samsung ram.

Jimmy

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 05-02-03 13:25

S@ndman wrote:

> Hvad betyder CL 2,5 - det står på mine nye Samsung ram.

At CAS Latency for dem er 2.5 nanosekunder, hvilket er ok.

De findes i 3 latencies: 2, 2.5 og 3 ns.
CL2 = 2 ns er det hurtigste.

( for "overclockere" og pilfingre:
Måske kan dine køre med CL2 uden problemer - måden at teste det på er at
indstille dem til CL2 i bios, og så teste med memtest86 fra

http://memtest86.com/
)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 05-02-03 13:26

Claus Krogsgaard wrote:

> Bare køb Kingston HyperX PC 3500... De er fine... Samsung sucks forvildt
> ;)

Ja jeg forstår ikke den hype omkring Samsung ram... Kingston er jo kongen i
den prisklasse, så hvorfor ikke gå efter det bedste? Når prisen nu
alligevel er mere eller mindre ens...

--
Martin L. Johansen