Tidsbestemt kørsel
Fra : Marilú

Dato : 03-02-03 22:55

Jeg har et bestillingsscript som efterlader en meningsløs (skal ikke
bruges) række i en MySQL base når brugerne ikke forlader scriptet på en
af to forudskikkede måder.

Et af felterne er "ordertime" timestamp(14) og hvis man nu fixede et
script som slettede rækken hvis "ordertime" var mere end 15 minutter
gammel ville alt være OK igen.

Scriptet kan jeg godt lave, men hvordan får jeg det til at køre
automatisk hver 30 min. ?

--
Bjarne Jensen

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 03-02-03 22:59

OS?

Fra : Marilú

Dato : 04-02-03 16:46

Linux.
--
Bjarne Jensen

Fra : Larz

Dato : 04-02-03 18:10

Marilú <marilu@marilu.org> wrote in news:3E3FE031.DADBA1CA@marilu.org:

> Linux.

crontab

<http://google.com/search?q=crontab+tutorial>

--
-
Lars

Fra : Marilú

Dato : 04-02-03 19:03

Tak !

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 03-02-03 23:50

Marilú <marilu@marilu.org> wrote in news:3E3EE51E.B4506E83@marilu.org:

> Scriptet kan jeg godt lave, men hvordan f†r jeg det til at k›re
> automatisk hver 30 min. ?

Du kunne jo også bare køre oprydningsscriptet som en del af næste
bestilling... dvs. hver gang der bliver bestilt noget, så slettes alle
bestillinger der er ældre end x minutter.

Mvh.
/Thomas

Fra : Marilú

Dato : 04-02-03 16:45

Bingo !
--
Bjarne Jensen
who don't need a brain cause he's got usenet

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-03 18:22

On 03 Feb 2003 22:49:52 GMT, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Du kunne jo også bare køre oprydningsscriptet som en del af næste
>bestilling... dvs. hver gang der bliver bestilt noget, så slettes alle
>bestillinger der er ældre end x minutter.

Denne metode ville jeg også bruge. Så vil der "max" ligge en eller 2
rækker som er for "gamle" - Det må vel være okei

Fra : Marilú

Dato : 04-02-03 19:03

Martin wrote:

> Så vil der "max" ligge en eller 2 rækker som er for "gamle"
> - Det må vel være okei

Ja, det er helt fint - det er kun for at undgå en regulær losseplads.

--
Bjarne Jensen