Lydkort - hvilke
Fra : MHJ

Dato : 03-02-03 21:43

Hej

Til datterens maskine skal jeg bruge et lydkort der lyder bedre en det
onboard AC97 i 810 chipsættet.

Jeg har altid selv kørt med SB, men er der andre alternativer? Terratec?

Det skal bruges til afspilning af mp3 over et fornuftigt sæt altec
højttalere. (Helst ikke alt for dyrt)

Erfaringer modtages med kyshånd

MvH
Morten

Fra : Fax_Modem

Dato : 03-02-03 22:03

Hercules laver også gode lydkort - køre selv med et Gamesurround Fortissimo
III 7.1 (i øvrigt koblet til et sæt Altec Lansing-højtalere) og det lyder
herligt. Måske er det lidt overkill hvis lydkortet mest skal bruges til mp3.
Her vil Hercules MUSE XL sikkert være helt perfekt.

mvh.
Jesper

Fra : Martin S.

Dato : 03-02-03 22:19

"MHJ" <sit_morkaj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har altid selv kørt med SB, men er der andre alternativer? Terratec?
> Det skal bruges til afspilning af mp3 over et fornuftigt sæt altec

Mon ikke et SB PCI128 til 130 kr. kan klare opgaven? Jeg mener Mp3 og
pc-højttalere...!
Ellers skal du vel over i noget M-Audio Audiophile 2496 med forgyldte
phono-stereostik og fremragende A/D D/A konvertere. Men det vil KLART være
overkill. Koster fra 1400 kr. og er semi/prof.
Jeg har brugt mit SB PCI128 over stereoanlæget med okay lyd til følge. Så
medmindre din datter stiller høje audiofile hifi krav såååå......

MVH Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-03 22:49

In dk.edb.hardware, Martin S. <feedback56@hotmail.com> says...
> medmindre din datter stiller høje audiofile hifi krav såååå......

Så vil man ikke anvende PC-højttalere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin S.

Dato : 04-02-03 01:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.hardware, Martin S. <feedback56@hotmail.com> says...
>
> Så vil man ikke anvende PC-højttalere...

Næ, måske et par gode hovedtelefoner.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 04-02-03 00:01

MHJ skrev:
> Hej
>
> Til datterens maskine skal jeg bruge et lydkort der lyder bedre en det
> onboard AC97 i 810 chipsættet.
>
> Jeg har altid selv kørt med SB, men er der andre alternativer? Terratec?

Kører også selv med sb. Et sb live starter ved 250,- Det kan bla.
håndtere flere lyde samtidig på hardware nivea i modsætning til andre
nævnte i denne tråd (sb128)

\Esben

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 06-02-03 00:01

"Esben Skov Pedersen" <spam@geek.linux.dk> wrote in message

> Kører også selv med sb. Et sb live starter ved 250,- Det kan bla.
> håndtere flere lyde samtidig på hardware nivea i modsætning til andre
> nævnte i denne tråd (sb128)

Hvad har dette af betydning (jeg har nemlig selv et PCI128)?

Fra : bogrundtvig

Dato : 29-07-03 12:58

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 11:31

"bogrundtvig" <bogrundtvig.news@kandu.dk> wrote in news:3f266213$0$48911
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Terratec?

Jeg har et Hercules Fortissimo III, 7.1 - herligt lydkort. Kan anbefales.

arc@na