Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Privat salg til firma?
Fra : Klaus

Dato : 03-02-03 14:12

Hej gruppe

Kan en virksomhed købe brugt fra en privat sælger, og hvad vil det kræve af
faktura fra denne, som jo nok ikke har noget momsnummer?
Eks. hvis jeg har en bærbar computer, som jeg ønsker at sælge til et fima,
hvordan gøres dette, og har firmaet oplysningspligt vedr. købet, så jeg
risikerer bliver B-beskattet af mit salg? I såfald bliver der jo ikke meget
tilbage af købssummen.

Mvh
Klaus

Fra : Bo

Dato : 03-02-03 14:50

"Klaus" <klaus.jensen@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> risikerer bliver B-beskattet af mit salg? I såfald bliver der jo ikke meget

En simpel "Dags Dato" eller et stykke hvidt papir er nok kvittering !
Der er ikke oplysningspligt på salg fra husstanden til privat/firma

Husstanden = det indbo du har i din lejlighed incl. bærbar )

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-02-03 19:38

Bo wrote:

> En simpel "Dags Dato" eller et stykke hvidt papir er nok kvittering !
> Der er ikke oplysningspligt på salg fra husstanden til privat/firma

Næ, og der er heller ikke godkendelsespligt for skatter'ne til at
acceptere bilaget,
så skriv mest muligt om sælger.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Leonard

Dato : 04-02-03 01:01

"Klaus" <klaus.jensen@image.dk> wrote:

>Kan en virksomhed købe brugt fra en privat sælger, og hvad vil det kræve af
>faktura fra denne, som jo nok ikke har noget momsnummer?

Der kan ikke trækkes moms fra ved køb fra ikke momsregistrerede.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/