tegnings regler - bog
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 14:04

Findes der en god dansk eller engelsk bog om "hvordan en tegning skal
se ud" Evt. en bog som folk går ud fra normalt? Tænker på alt fra
skravering til svejsetegn o.s.v.

Fra : Michael

Dato : 03-02-03 14:46

De gode gamle regler i Dansk Standard
F.eks DS 988.1 - 7 DS 56 - 58 - 59 - 60 m.fl. gælder stadig

Hilsen fra
Michael

Fra : meiland

Dato : 04-02-03 07:58

Der er selvfølgelig diverse DS, der fortæller hvordan du skal gøre (hvis
man vælger at følge dem). Selvfølgelig skal man ikke ændre
svejsesymboler m. fl., men det er min erfaring at f.eks. skravering og
målsætning tit afhænger af det pågældende firma.

Cad-relateret: Prøv www.uhrskov.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Sweetheart

Dato : 09-02-03 13:18

Hej

De fleste firmaer med respekt for sig selv, har selvfølgelig lavet en
CAD manual, således at alle der tegner i virksomheden følger den samme
standard.
I mit firma lavede vi sådan en CAD manual, og de beskriver alt fra
lagstruktur til skravering osv.

Svejsetegn kan man jo ikke ændre i som sådan, da de jo er specificeret
gennem nogle harmoniserede EN norner.

Men hvis du bruger autoCAD mechanical får du jo det hele foræret.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-02-03 17:37

"peet_dk" <na> skrev i en meddelelse
> Findes der en god dansk eller engelsk bog om "hvordan en tegning skal
> se ud" Evt. en bog som folk går ud fra normalt? Tænker på alt fra
> skravering til svejsetegn o.s.v.

Har læst i Jern og Maskinindustrien for et par uger siden at der er kommet
en ny bog på dansk
Den hedder DS/INF 57 »Geometriske produktspecifikationer - Vejledning i
anvendelse«, kan erhverves gennem FVM eller Dansk Standard.

Læs mere her
http://www.jernindustri.dk/indhold/artikeldatabase/maaleteknik_kvalitetsstyr
ing/0503-konsekv_konstruktions.asp

Mvh Jesper

Fra : Heidi og Ole Blach

Dato : 20-03-03 20:19

Hejsa

Jeg går på teknik skole og der bruger vi en bog der hedder "Maskintegning"
(ISBN 87-7881-195-3). I den er beskrevet "alt" f.eks afbildningsmetoder,
tegningsformater, nummerering af tegninger. Den indeholder også
standardblade og oversigt over geometriske tolerancer.

Håber det kan være en hjælp...

Med venlig hilsen Heidi