DDR-Ram Pc2100 eller Pc2700??
Fra : Dan

Dato : 03-02-03 13:39

Hejsa!

Kan PC2700 DDR ram køre på alm. DDR ram sokle??

Jeg har et ECS K7S5A bundkort.

Mvh
Dan

Fra : Kasper Stavnsbo

Dato : 03-02-03 13:52

"Dan" <torskerogn@hotmail.com_NO SPAM> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Kan PC2700 DDR ram køre på alm. DDR ram sokle??
>
> Jeg har et ECS K7S5A bundkort.
>
> Mvh
> Dan

Det kan det ja,

Der er nogle problemer med kompibilitet mellem RAM og bundkort jeg ikke tør
udtale mig om i forhold til dit bundkort (kender det ikke), men du har lige
gode chancer med DDR2700 som med DDR2100.

DDR2700, er bare en hastigheds godkendelse der betyder at RAM'en er godkendt
op til 266MHz og 2100Mhz er godkendt til 233Mhz.

DDR2700 er altså, alt andet lige, "bedre" RAM.

Kasper

Fra : Kasper Stavnsbo

Dato : 03-02-03 13:57

> [...]
godkendt
> op til 266MHz og 2100Mhz er godkendt til 233Mhz.
>
> DDR2700 er altså, alt andet lige, "bedre" RAM.

Ups. for at undgå forviring må jeg hellere lige rette lidt..

Jeg skrev:

DDR2700, er bare en hastigheds godkendelse der betyder at RAM'en er godkendt
op til 266MHz og 2100Mhz er godkendt til 233Mhz.

Der skulle (selvfølgeligt) stå:

DDR2700, er bare en hastigheds godkendelse der betyder at RAM'en er godkendt
op til 266MHz og DDR2100 er godkendt til 233Mhz.

kasper

Fra : GateKeeper

Dato : 03-02-03 15:44

DDR-PC2700 kører da med 333 mhz! Det gør mine

- GateKeeper -

Fra : Kasper Stavnsbo

Dato : 03-02-03 15:58

"GateKeeper" <plu2@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> DDR-PC2700 kører da med 333 mhz! Det gør mine
>
> - GateKeeper -

Det er rigtigt, jeg var lige lidt for hurtig på aftrækkeren.. (DOH !)

PC2100 = 133mhz x 2 = 266 mhz
PC2700 = 166mhz x 2 = 333 mhz

My bad.

Kasper

Fra : Olesen

Dato : 03-02-03 16:11

"Kasper Stavnsbo" <stavnsbo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det er rigtigt, jeg var lige lidt for hurtig på aftrækkeren.. (DOH !)
>
> PC2100 = 133mhz x 2 = 266 mhz
> PC2700 = 166mhz x 2 = 333 mhz

Hvad med PC3200 ?

Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 03-02-03 17:01

> Hvad med PC3200 ?

Jeg mener at det hænger således sammen, at:

2 * 200 MHz * 8 Bytes = 3200 MB/s

PC3200 RAM kører således med 2 * 200 = 400 MHz

Thomas Hvalsø

Fra : Kasper Stavnsbo

Dato : 03-02-03 17:25

> "Kasper Stavnsbo" <stavnsbo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med PC3200 ?

lad os tage dem alle sammen nu har jeg regnet dem ud aligevel :)

PC1600 = 100mhz x 2 = 200mhz
PC2100 = 133mhz x 2 = 266 mhz
PC2400 = 150mhz x 2 = 300 mhz
PC2700 = 166mhz x 2 = 333 mhz
PC3200 = 200mhz x 2 = 400 mhz
PC3500 = 217mhz x 2 = 433 mhz
PC3700 = 233mhz x 2 = 466mhz

Formlen til at regne det ud med hedder noget i stil med:
Base Bus Speed x Double Data Rate x 64-bit bus ÷ 8-bits per byte = Maximum

Et eksempel på PC2400 Ram
150*2*64/8 =2400

Kasper

Fra : Dan

Dato : 07-02-03 16:49

Hvad får man så ud af at køre med en stang PC3700 i for hold til en PC2100??

Kommer det an på hvad processer man har i?....kan man f.eks ikke ha en
2,8Ghz processer på en stang PC2100??

Dan