PHP igennem IIS..?
Fra : Arne

Dato : 03-02-03 13:18

Hej alle.

Jeg har sat en Apache op med PHP og det virker jo herligt, men jeg har en
ISS kørende hvor websitet er sat op i og home-dir er peget hen på
Apache-serveren....meeeen det gør jo at docs. ikke kommer igennem
PHP-motoren...og dermed ikke oversat til html.......*hhmm*.........alt
virker forrygende når man tilgår Apache-serveren direkte.

Mit prob. er så at få adgang til PHP-motoren igennem IIS`en da det jo er der
at web-sitet skal defineres.

Nogen der har haft samme problem...??....det er vist ikke et DNS-prob., men
derimod et ISS/Apache-prob.......(tror jeg)

Måske det er mere et server-spøs., men mon ikke nogle af jer PHP-kodere har
oolevet noget tilsvarende..?

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Rune Klausen

Dato : 03-02-03 14:02

"Arne" <via@hjemmeside.dk> wrote in message news:b1lmo3$d20$1@sunsite.dk...
> [...]
> virker forrygende når man tilgår Apache-serveren direkte.
>
> Mit prob. er så at få adgang til PHP-motoren igennem IIS`en da det jo er

Har du installeret PHP korrekt så det virker med IIS ?
Det lyder lidt som om det er det der er problemet.

De ligger en setup vejledning i php dir'et til hvordan du sætter IIS op,
hvis den ikke kan finde ud af at lave en auto config.

-Rune

Fra : Arne

Dato : 03-02-03 14:09

> [...]
>
> De ligger en setup vejledning i php dir'et til hvordan du sætter IIS op,
> hvis den ikke kan finde ud af at lave en auto config.

IIS`en kører på sin egen server og Apache på en anden (w2k-pro + Apache)
Skyldte jeg lige at sige......men det er ikke en og samme server.

Kigger lige på setup-vejledningen, men Apache-serveren kører fint, når man
tilgår den direkte (på LAN)
Det er når http-requesten kommer ind i huset - > over i ISS`en hvor websitet
er defineret med home-dir. på den ANDEN server hvor PHP jo så skal
tolkes......det er der det ikke virker så godt...mht. til tolkningen, der er
hul i gennem til filerne men bliver ikke tolket - kun udskrevet.

mvh.

- Arne.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 03-02-03 14:33

"Arne" <via@hjemmeside.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der er
> hul i gennem til filerne men bliver ikke tolket - kun udskrevet.

Hmmm tænker lige, du bruger jo bare Apache'n som delt drev ikke som
selvstændig webserver når du laver det på den måde.
(Noget tid siden jeg har brugt IIS)

Du skal vel nærmere have en dns forward til Apache maskinen, når dens
domæne bliver kaldt. ?

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Arne

Dato : 03-02-03 14:52

> Hmmm tænker lige, du bruger jo bare Apache'n som delt drev ikke som
> selvstændig webserver når du laver det på den måde.

Jeg bruger: "A shared location" på "hoved"-IIS`en og peger med:
\\phpserver\htdocs\
Den virker også i den forstand at der er hul igennem, meeen docs. kommer
ikke igennem PHP-motoren, dvs. at script`sne ikke fortolkes men blot
udskrives!

> Du skal vel nærmere have en dns forward til Apache maskinen, når dens
> domæne bliver kaldt. ?

Jeg har nu lavet en DNS-record med en Ahost der indeholder apache-servernavn
(phpserver) med pegning på dens IP.
Måske det vil hjælpe, men endnu ikke...er sgu da lidt på herrens mark
her...!! :O/

mvh.

- Arne.

Fra : Rune Klausen

Dato : 03-02-03 16:55

"Arne" <via@hjemmeside.dk> wrote in message news:b1lpn8$p0l$1@sunsite.dk...

> IIS`en kører på sin egen server og Apache på en anden (w2k-pro + Apache)
> Skyldte jeg lige at sige......men det er ikke en og samme server.

ok

> [...]
er
> hul i gennem til filerne men bliver ikke tolket - kun udskrevet.

Jeg tror bare at IIS henter siden fra den anden webserver(og efter som der
ikke er PHP i IIS-serveren) så bliver den bare vist som ren teskt.

Det er min tanke, men jeg har ikke rigtig efterprøvet det i virkeligheden.

-Rune

Fra : Arne

Dato : 03-02-03 18:05

> Jeg tror bare at IIS henter siden fra den anden webserver(og efter som der
> ikke er PHP i IIS-serveren) så bliver den bare vist som ren teskt.
>
> Det er min tanke, men jeg har ikke rigtig efterprøvet det i virkeligheden.

Hej Rune

Det er lige præcis hvad der sker...!!...*ss*

Nu er spørgs. bare om min konfig. overhovedet kan lade sig gøre eller om det
blot handler om en DNS-record på IIS`en..???

Alle der kender til intern opsætning af fysisk netværk mht. til flere
servere på kun 1 ydre IP må gerne give lyd..!
Det handler jo om at få re-directet requesten over til Apache så tolkningen
sker korrekt. (DNS-ting så..??)

mvh.

- Arne.

Fra : Rune Klausen

Dato : 04-02-03 00:30

"Arne" <via@hjemmeside.dk> wrote in message news:b1m7j1$f82$1@sunsite.dk...
> Hej Rune
>
> Det er lige præcis hvad der sker...!!...*ss*

Det var jo det jeg tænkte :P

> Nu er spørgs. bare om min konfig. overhovedet kan lade sig gøre eller om
det
> blot handler om en DNS-record på IIS`en..???

Jeg tvivler på at det kan fungere, med mindre din apache kører på en anden
port.
Men jeg er ikke helt sikker.

> [...]
> servere på kun 1 ydre IP må gerne give lyd..!
> Det handler jo om at få re-directet requesten over til Apache så

jeg har kigget lidt tilbage i gruppe og fundet noget du muligvis kan bruge

<?php
if ($_SERVER['HTTP_HOST'] == 'laddervaerefest.dk') {
header("Location: http://laddervaerefest.dk/laddervaerefest/main.php");
// <-- Kan godt være du skal prøve at ændre lidt på den
}
?>

Håber du hjælper

-Rune

Fra : Arne

Dato : 03-02-03 14:57

Skal der pilles i PHP.ini når man kører med dette setup..??