Canon Printer
Fra : Søgaard

Dato : 03-02-03 13:10

Hej..

Er det et godt forslag til hvordan jeg får renset printhovederne på min
Canon BJC 6000.

Det er sådan nogle grønne beholdere, hvori man sætter farvetankene.

Printeren har stået stille i et år...og nu er den farve som sad i
printhovederne, tørret ind...
med det resultat at det ikke hjælper at sætte nye tanke i, fordi farven ikke
kan komme ud i printhovedet.

Nye printhoveder koster over 400 kr. pr. stk.... det er lidt for vildt idet
jeg gav 500 kr. for printeren fra ny.

/Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-02-03 13:47

Søgaard wrote:
> Er det et godt forslag til hvordan jeg får renset printhovederne på
> min Canon BJC 6000.

Varmt vand og køkkenrulle eller en underkop, som de
stilles i.

> Det er sådan nogle grønne beholdere, hvori man sætter
> farvetankene.

Hmm, kan de tages ud ellers kan man ikke mit første bud.

> Printeren har stået stille i et år...og nu er den farve som sad i
> printhovederne, tørret ind...

Ja, det advares der imod ;)

> Nye printhoveder koster over 400 kr. pr. stk.... det er lidt for
> vildt idet jeg gav 500 kr. for printeren fra ny.

Ja, nu kan man jo få nogle temmeligt billige printere:
<http://shor.ter.dk/709572122>
<http://shor.ter.dk/898689792>

/Mikael

Fra : Rado

Dato : 03-02-03 17:32

On Mon, 3 Feb 2003 13:10:00 +0100, "Søgaard" <soegaard@surfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er sådan nogle grønne beholdere, hvori man sætter farvetankene.
>
>Printeren har stået stille i et år...og nu er den farve som sad i

http://www.refillshoppen.dk/ sender en flaske rensevæske med i nogle
af deres Canon farvekits. Umiddelbart vil jeg ud fra lugten tro det er
isopropanol (isopropylalkohol hedder vist også) - ved dog ikke om der
er andet i også. Kan fås hos Matas eller apotek. Kan muligvis opløse
farven hvis du sætter printhovedet i blød, og så kører en lang
renseprocedure bagefter.

>Nye printhoveder koster over 400 kr. pr. stk.... det er lidt for vildt idet
>jeg gav 500 kr. for printeren fra ny.

Du får jo et helt sæt farvepatroner med også, så faktisk betaler du jo
ikke ret meget for selve hovedet.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...